دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 3700
امام جمعه قم:

آیت‌الله گلپایگانی فقیهی روشنفکر بود

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: آیت‌الله گلپایگانی فقیه روشنفکری بود که اعتقاد داشت باید نظم و انضباط در امور نیز برقرار باشد.
آیت‌الله گلپایگانی فقیهی روشنفکر بود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضا ستاد برگزاری بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی با بیان اینکه همه می‌دانند که در عصر غیبت ترویج مکتب تشیع بدست علما و مراجع تقلید صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تربیت فقیه و رشد او در عرصه اجتهاد کار بسیار دشواری است و برای این منظور عوامل بسیاری باید دست به دست یکدیگر بدهند.

وی ادامه داد: در برخی روایات آمده است که شیطان از فوت فقیه بسیار شاد می‌شود و این به دلیل آن است که شیطان، فقیه را مزاحم برنامه‌ها و کارهای خود می‌داند و شیطان زمانی که مردم پاسخ شبهات و سوال‌های خود را از فقها دریافت می‌کنند، عصبانی می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه وظیفه ما ارج نهادن و تقدیر از مقام علمی فقها و مراجع است، بیان داشت: رسم است زمانی که فقها به سن بلوغ فکری می‌رسند از آنها تجلیل شود و زمانی که فوت می‌کنند این تجلیل‌ها افزایش ‌یابد ولی ما باید اسنادی که از کودکی فقها وجود دارد را جمع‌آوری و منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله گلپایگانی فقیهی بود که از ابتدا خود را برای خدمت کردن به حضرت ولی عصر(عج) آماده و خودسازی می‌کرد، تصریح کرد: برخی به صورت تصادفی و اتفاقی مسیر خود را تغییر می‌دهند و می‌گویند نسبت به گذشته خود توبه کرده‌اند و حتی تا ولی خدا پیش رفته‌اند ولی آیت‌الله گلپایگانی اینگونه نبود.

سعیدی اضافه کرد: فقها از ابتدا خود را با رویکرد سربازی امام زمان(عج) پرورش می‌دهند، مرجع شیعی پناهگاهی برای همه شیعیان است و آیت‌الله گلپایگانی فقیهی بود که علاوه بر ارتباط با طلاب و روحانیت با کودکان و نسل جوان نیز ارتباط خوبی داشت.

وی با بیان اینکه این مرجع عالی‌قدر ارتباط بسیار خوبی با توده مردم داشت، یادآور شد: این عالم وارسته مسجدی را در بازار قدیم قم برای خواندن نماز انتخاب کرده بود و از این رو در میان مردم بود و با توده مردم ارتباط تنگاتنگی داشت.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آیت‌الله گلپایگانی با وجود اینکه فقیهی سنتی بود، برنامه‌ریزی منسجم و خوبی داشت، اظهار داشت: آیت‌الله گلپایگانی فقیه روشنفکری بود که اعتقاد داشت باید نظم و انضباط در امور نیز برقرار باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.gbfurhbzgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما