سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : 37045
رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد مقدس جمکران عنوان کرد

آغاز نمایه‌سازی اسناد شفاهی مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد مقدس جمکران از آغاز نمایه‌سازی اسناد شفاهی مسجد مقدس جمکران در راستای پروژه تاریخ شفاهی این مکان مقدس با همکاری 18 نفر از خادمان فرهنگی مسجد خبر داد.
آغاز نمایه‌سازی اسناد شفاهی مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز، سیدمجید امامی با اشاره به اینکه نمایه‌سازی اسناد شفاهی مسجد مقدس جمکران آغاز شده است، اظهار کرد: نمایه‌سازی یکی از فرآیندهای سازماندهی منابع کتابخانه است که در آن، منابع به صورتی که برای استفاده‌کننده دسترس‌پذیر باشد، استخراج و ارائه می‌شود.

رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در سال‌های گذشته به صورت نوارهای کاست ضبط و ثبت شده بود که این اسناد شفاهی برای تبدیل به مالتی‌مدیا (چندرسانه‌ای) نمایه‌سازی می‌شود.

امامی با بیان اینکه نمایه‌سازی اسناد شفاهی مسجد مقدس جمکران در راستای پروژه تاریخ شفاهی صورت می‌گیرد گفت: کارشناسان کتابخانه تخصصی صاحب الزمان (عج) به کمک ۱۸ نفر از خادمان فرهنگی مسجد مقدس جمکران، نمایه‌سازی اسناد شفاهی این مکان مقدس را آغاز کردند.

وی یادآور شد: در کتابخانه تخصصی مسجد مقدس جمکران، تعداد ۱۵ هزار نوار کاست با محتوای برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران از جمله سخنرانی، مداحی، تواشیح، محافل انس با قرآن و... وجود دارد که این اسناد برای دسترسی و استفاده آسان علاقمندان و قابلیت نصب بر روی رایانه و تلفن همراه به مالتی مدیا تبدیل می‌شود.

رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: طرح تبدیل اسناد شفاهی به مالتی مدیا (چندرسانه‌ای) به همت بنیاد نشر و پژوهش و با همکاری معاونت فرهنگی، مدیریت روابط عمومی و بین الملل و همچنین معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فناوری اطلاعات مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciwuap.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما