سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : 37046
آیت‌الله نوری همدانی:

حضور مردم انقلاب را از سلاح هسته‌ای بی‌نیاز می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید در دیدار طلاب بسیجی سراسر کشور گفت: زمانی که مردم پشتیبان انقلابند به سلاح هسته‌ای نیاز نداریم.
حضور مردم انقلاب را از سلاح هسته‌ای بی‌نیاز می‌کند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار طلاب بسیجی سراسر کشور اظهار کرد: کار طلبگی بسیار بزرگ بوده و روایات فراوانی در زمینه طلب علم ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: طلبگی بالاترین افتخار بوده و افتخار بالاتر آن است که طلبه اسلام و علوم اهل بیت(ع) هستیم.

وی با اشاره به اموری که طلاب باید به آن توجه کنند، گفت: اخلاص از جمله ویژگی‌هایی است که افراد باید به آن توجه داشته باشند و جوانی، فرصت و امکانات خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) گام بردارند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: همت بلند از دیگر اموری است که باید به آن توجه داشت و در مسیر اهداف به سعی و تلاش بپردازیم، زیرا افراد تنبل نمی‌توانند به اوج و ترقی برسند، انسان‌های دارای همت بلند می‌توانند به جایگاه والایی برسند.

وی یادآور شد: کسی که اراده کند، پیشرفت می‌کند، بنابراین باید در انجام امور قاطعیت، تصمیم و تلاش داشت.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مسئله ادبیات در علم‌آموزی بسیار مهم است، گفت: هر اندازه در زمینه ادبیات موفق باشیم، به همان نسبت توفیق بیشتری کسب می‌کنیم، زیرا به این وسیله می‌توانیم مطالب لازم را مکتوب و منتشر کنیم.

وی مسئله پیروزی انقلاب را مورد توجه قرار داد و افزود: انقلاب اسلامی تحولی در کل جهان ایجاد کرد، اسلام پیش از انقلاب منزوی بود و می‌خواستند مردم را نسبت به اسلام بدبین و اینگونه وانمود کنند که اسلام نسبت بانوان نظر منفی دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در دوران پیش از انقلاب، اسلام بدون استکبارستیزی و صهیونیسم‌ستیزی وجود داشت، ولی امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی آورد و اسلام ناب محمدی طلوع کرد.

وی ضمن نصیحت طلاب به مطالعه صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) استکبار را قلع و قمع کرد و سبب بیداری محرومان و مستضعفان شد و این موج بیداری اسلامی در حال پیشرفت و گسترش است.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد:‌ مردم از آغاز به علما و فضلا توجه داشتند، افتخار ماست که برخی از آنها رساله خود را با خون نوشتند، اکنون نیز طلاب و فضلا پیشتاز و پیشاهنگ هستند.

وی با بیان اینکه لباس طلبگی، لباس سربازی امام عصر(عج) است، گفت: ما طلاب به سربازی امام عصر(عج) افتخار می‌کنیم، مردم از امام خمینی(ره) پیروی کردند، چراکه از زبان امام خمینی(ره) همان ندای پیامبر اکرم(ص) را می‌شنیدند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مردم تابع انقلاب و رهبری هستند، به همین دلیل در روز ۲۲ بهمن موج خروشان مردم در راهپیمایی شرکت می‌کنند چرا که فدایی رهبری هستند.

وی با اشاره به ارکان انقلاب گفت: اسلام یکی از ارکان انقلاب است، رکن دیگر انقلاب مردم هستند که در روز ۲۲ بهمن شاهد حضور پرشور آنها بودیم، با حضور مردم به هیچ سلاح هسته‌ای احتیاج نداریم، زیرا مردم پشتیبان انقلاب هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: باید مردم را نگه داریم، دولت باید خدمت‌گزار مردم باشد، باید در نظر داشت مستضعفان و کپرنشین‌ها بودند که خود را آماج تیرهای دشمنان قرار می‌دادند، بنابراین باید مردم در صحنه نگه داشته شوند.

وی با اشاره به ولایت فقیه به عنوان رکن دیگر انقلاب گفت: مردم در سوریه، عراق و... از نعمت ولایت فقیه محروم هستند، به همین دلیل کشمکش در این کشورها ادامه دارد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: باید در نظر داشت نظام ولایی اسلامی با ایمان ارتباط دارد و در نهایت به ظهور امام زمان(عج) منتهی می‌شود، زیرا این انقلاب انتظار ظهور است، بنابراین زمینه ظهور را فراهم کرده و مستضعفان جهان را بیدار و مستکبران را منفور می‌کند.

وی یادآور شد:‌ امام خمینی(ره) به مردم روحیه خودباوری را هدیه دادند و این مردم در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها ایستادند، این شهامت، خودباوری و خوداتکایی را امام خمینی(ره) به مردم دادند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه احیای جهاد و شهادت از جمله دستاوردهای انقلاب است، گفت: این مملکت میلیون‌ها انسان عاشق شهادت دارد و فرهنگ اسلام احیای فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی خاطرنشان کرد: اخلاص از ویژگی‌های بسیجیان است، امروز بسیجیان در مملکت بسیار نقش‌آفرین بوده و کم‌توقعی، شهامت، شجاعت و ازخودگذشتگی از علایم و آثار بسیج است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: تا زمانی که صهیونیست‌ها در منطقه هستند، آرامش وجود ندارد، باید در نظر داشت عاقبت ظلم سقوط است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjmyet.uqeaxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما