شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 37167
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خبر داد

راه‌اندازی اتوبوس‌های جدید ویژه جانبازان و معلولین

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از راه‌اندازی اتوبوس‌های جدید در قم ویژه جانبازان و معلولین خبر داد.
راه‌اندازی اتوبوس‌های جدید ویژه جانبازان و معلولین
به گزارش قم نیوز،‌ سعید امراللهی گفت: ۱۰ اتوبوس به صورت پایلوت در حال حاضر کار خود را آغاز کرده و فضا برای سوار شدن جانبازان و معلولین به اتوبوس‌ها فراهم شده است.

وی بیان کرد: این کار توسط طراحان سازمان اتوبوسرانی انجام شده و در آینده نزدیک در دیگر خطوط اتوبوسرانی نیز این اتوبوس‌ها دایر خواهند شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم عنوان کرد: یکی از اقدامات ما جداسازی خواهران و برادران در فضای اتوبوس‌ها بود که ۱۶۰ دستگاه در حال حاضر انجام شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

امراللهی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، طرح ایجاد کتابخانه در اتوبوس‌ها انجام شده است.

وی گفت: در این طرح ۲ هزار نسخه کتاب در اتوبوس‌های شهرداری قم توزیع شده که مردم بتوانند از فرصت سفر شهری استفاده کرده و به مطالعه مشغول باشند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم بیان کرد: یکی از اقدامات ما تهیه منشور اتوبوسرانان و شهروندان است که در راستای استفاده بهینه از حمل و نقل عمومی در مکان‌های عمومی نصب شده است.

امراللهی گفت: طرح اجرای آزمایشی اعلام هوشمند ایستگاه در ۱۰ دستگاه از اتوبوس‌ها نیز انجام شده که به صورت پایلوت بوده که بر اساس آن سیستم مذکور هنگام رسیدن به ایستگاه نام ایستگاه و ایستگاه بعدی را اعلام می‌کند.

وی گفت: این طرح به منظور آشنایی با مسیرها و همچنین استفاده روشندلان در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار مابقی اتوبوس‌ها نیز به این سیستم مجهز خواهند شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcd5f0s.yt0596a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما