چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 37238
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

اتحاد مسلمانان نگرانی دشمن را به دنبال دارد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر اینکه مسلمانان برادر هستند و باید با یکدیگر متحد شوند گفت: اتحاد مسلمانان موجب نگرانی و ناکامی دشمن از اهداف شومی که در سر دارد، می‌شود.
اتحاد مسلمانان نگرانی دشمن را به دنبال دارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با روسای قبایل عراق با بیان اینکه دیدار بزرگان کشور عراق برای ما یک فرصت مغتنم است، اظهار کرد: عراق یک کشور شجاع،‌ دارای فرهنگ،‌ علم و کمال است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان همه با هم برادر هستند،‌ تصریح کرد: بر مسلمانان واجب است که همه برادری خود را حفظ کنند.

این مرجع تقلید با تفسیر یکی از آیات قرآن کریم تصریح کرد: همه مردم دنیا اگر به این آیه عمل کنند، دنیا و آخرتشان حفظ می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر اینکه مسلمانان وظیفه دارند در مقابل دشمنان به جهاد بپردازند، بیان کرد: جهاد تنها به جنگ در میدان نبرد ختم نمی‌شود بلکه موارد دیگری مانند جهاد علمی و فقهی، علمی و نظامی را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید جهاد و اخلاص را با هم مدنظر داشته باشند، عنوان کرد: اگر جهاد و اخلاص پیشه کنیم به سمت و سوی مسیر صحیح هدایت می‌شویم.

این مرجع تقلید یکی از ابعاد هدایت را ارائه راه درست برای رسیدن به مقصد دانست و گفت: هدایت چند وجه است که یکی از وجوه آن این است که هادی دست ما را می‌گیرد و به سمت مطلوب و مراد هدایت می‌کند و وجه دیگر هدایت آن است که خداوند متعال، راه صحیح هدایت را به ما ارائه کرده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر اینکه اسلام دارای فرهنگ عظیمی است، خاطرنشان کرد: عظمت و غنای فرهنگ اسلام ما را به تمام فرهنگ‌های عالم مسلط کرده است که این از معجزات اسلام به شمار می‌رود.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های یکی از سیاستمداران آمریکا مبنی بر اینکه «روزی فرا می‌رسد که مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار می‌شوند»، تصریح کرد: برای تحقق این پیش‌بینی مهم، لازم است که همه به ریسمان وحدت چنگ بزنیم و نیت خود را برای رسیدن به این اهداف خالص کنیم.

این مرجع تقلید بر ضرورت اتحاد میان مسلمانان تاکید کرد و گفت: مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند و در این راستا لازم است شیعیان و اهل سنت به عقاید یکدیگر احترام بگذارند و در مجالس علمی مسائل اعتقادی فریقتین را بیان کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر اینکه ملت ایران و عراق باید با یکدیگر وحدت داشته باشند، خاطرنشان کرد: وحدت دو ملت ایران و عراق بسیار مهم و حساس است، زیرا که این دو کشور مسلمان و همسایه، مشترکات فراوانی از نظر فرهنگی و مذهبی دارند و همچنین هر دو ملت، در آیین‌های مذهبی بسیار مهمان نواز هستند.

این مدرس برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به دشمنان مشترک دو ملت ایران و عراق گفت: وحدت این دو ملت موجب نگرانی دشمنان می‌شود و به همین دلیل تلاش می‌کنند بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند ولی اتحاد مسلمانان، موجب ناکامی دشمن در رسیدن به اهداف شوم می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcc4iq1.2bqm18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما