سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۶
کد مطلب : 37502
در دیدار با شهردار قم مطرح شد

آیت الله مکارم شیرازی: به رئیس جمهور گفتم به دنبال تحقق برجام اخلاقی در کشور هم باشید

قم نيوز : قم نیوز: آيت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: قم ظرفيت هاي فراواني دارد كه دولت بايد با توجه به اين مسايل حساب ويژه براي قم باز كند و مسئولان قمي هميشه بايد طلبكار دولت باشند.
آیت الله مکارم شیرازی: به رئیس جمهور گفتم به دنبال تحقق برجام اخلاقی در کشور هم باشید
به گزارش قم نیوز، آيت الله ناصر مكارم شيرازي عصر امروز در ديدار نوروزي شهردار و مديران شهري قم، اظهار داشت: آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به تماس تلفني رئيس جمهور براي تبريك سال جديد، گفت: در تماس تلفني با رئيس جمهور به ايشان گفتم كه به دنبال تحقق برجام اخلاقي در كشور هم باشيد.

وي تصريح كرد: شخصي كه قاچاق مي‌كند، رانت مي‌خورد و اختلاس مي‌كند براي كشور مشكل ايجاد مي‌كند و بايد اين مسائل نيز در كشور حل شود.

مرجع تقلید شیعیان ضمن تبريك سال جديد و ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، مشكلات و بدهي‌هاي شهرداري قم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به سخنان شهردار قم در خصوص سود بانكي بدهي‌هاي شهري گفت: سود بانكي شرعاً و عرفا جايز نيست و بانك‌ها نبايد از بدهي‌ها سود بگيرند.

وي با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني اقدامات و برنامه‌هاي شهرداري خاطرنشان كرد: خوب است كه اقدامات سال ۹۴ شهرداري و كارهايي كه براي سال ۹۵ در دست اقدام است فهرست وار در رسانه‌هاي گروهي و رسانه ملي منتشر شود.

اين مرجع تقليد تصريح كرد: مردم و علما بايد بدانند چه اقداماتي در  شهر صورت مي‌گيرد و چه كارهايي قرار است انجام شود و چه كارهايي در مرحله مطالعه قرار دارد كه اين گزارش‌ها خوشحالي مردم و علما را در پي دارد.

وي لزوم فرهنگ سازي و آگاه سازي مردم در خصوص اقدامات شهري و علل دريافت عوارض و هزينه‌هاي خدماتي خاطرنشان كرد: شهرداري همانطور كه به مسائل بهسازي شهري و عمراني توجه مي‌كند بايد به دنبال اقدامات فرهنگي و بهسازي روحي در شهر نيز باشد.

اين مرجع تقليد با تاكيد بر توسعه اقدامات فرهنگي در شهر قم بيان كرد: در تهران نيز اقداماتي در بخش‌هاي فرهنگي صورت مي‌گيرد و در شهر قم نيز بايد بسترهايي در حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي ايجاد شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود لزوم نظارت بر ساخت و سازهاي بي رويه در شهر را مورد تاكيد قرار داد و افزود: اينكه در كوچه‌هاي كم عرض ساختمان‌هاي بلندمرتبه ساخته مي‌شود و در بسياري از موارد پاركينگ‌ها پس از تأييد شهرداري تغيير كاربري داده مي‌شود بايد نظارت شود.

آيت الله مكارم شيرازي لزوم مراقبت از روند ساخت و ساز به اندازه استعداد هر منطقه، تصريح كرد: در امور ساخت و ساز در شهر بايد نسبت به دور زدن قوانين و مقررات شهري جلوگيري شود.

وي با اشاره به وجود ساختمان‌هاي نيمه كاره در سطح شهر قم، بيان كرد: بسياري از ساختمان‌هاي نيمه كاره در شهر چهره و منظر شهري را خراب كرده كه بايد ساماندهي شود.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه مردم به دنبال سرمايه گذاري منابع مالي خود در بخش‌هاي مختلف باشند و به سرمايه گذاري در بخش ساخت و ساز كفايت نكنند، گفت: بايد آماري احصا شود كه چقدر ساختمان در قم بدون سكنه وجود دارد تا از سرمايه گذاري بي رويه در اين بخش جلوگيري شود.

وي با تاكيد بر اهميت همكاري متقابل مردم و شهرداري خاطرنشان كرد: در صورت همكاري مردم و شهرداري بسياري از كارها با سرعت بهتري پيش مي‌رود.

آيت الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه مسئولان بايد براي قم حساب مستقل قائل شوند، تصريح كرد: قم به تمام عالم تشيع تعلق قرار دارد و اجراي برنامه‌هاي عظيمي همچون كنگره تكفيري‌ها با حضور علماي تراز اول از ۸۰ كشور جهان ظرفيت عظيم اين شهر را نشان مي‌دهد.

وي با تاكيد بر اينكه مسئولان قمي بايد هميشه از از دولت طلبكار باشند، خاطرنشان كرد: با توجه به وجود حوزه علميه و حضور علما و شخصيت‌هاي ويژه در قم، مسئولان بايد حساب خاصي براي قم قائل شوند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcgxn9w.ak9uz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما