چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : 37505
در دیدار با سرپرست شرکت مخابرات ایران مطرح شد

آیت‌الله مکارم شیرازی:صهیونیست‌ها کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا را شستشوی مغزی داده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: سبقت‌گیری کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در ابراز دشمنی نسبت به ایران و اظهار کینه و عداوت نسبت به اسلام نتیجه سلطه صهیونیسم جهانی بر فضای تبلیغاتی این کشور است.
آیت‌الله مکارم شیرازی:صهیونیست‌ها کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا را شستشوی مغزی داده‌اند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: مخابرات و ابزارهای مخابراتی، نقش مهمی در دنیای کنونی ایفا کرده و در سرعت بخشی به پیشرفت‌های علمی و اصلاح کارهای روزمره، ابزاری بسیار ارزشمند به شمار می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه خود را باید به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در عرصه‌های گوناگون مجهز کنیم بیان کرد: ابزارهای مخابراتی همچون شمشیر دو لبه ضمن بهره‌دهی به مسیر خیر و سعادت، در مسیر بدبختی و بیگانگی از خدا و انسانیت نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن اشاره به استفاده حداکثری غرب از تکنولوژی‌های روز مخابراتی گفت: سبقت‌گیری کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در ابراز دشمنی نسبت به ایران و اظهار کینه و عداوت نسبت به اسلام نتیجه سلطه صهیونیسم جهانی بر فضای تبلیغاتی این کشور است.

این مرجع تقلید افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا مورد تأثیر ابزار رسانه‌ای، شستشوی مغزی داده شده و احساس می‌کنند اسلام‌ستیزی تنها وضع موجود هماهنگ با جامعه غربی است.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی سیاست‌های مخرب خود را با استفاده از وسایل ارتباط جمعی به پیش می‌برد، خاطرنشان کردند: از نظر مسائل فرهنگی و اخلاقی، ضمن پذیرش تأثیرات عمیق ابزارهای مخابراتی بر فضای اخلاقی و فرهنگی جامعه، نمی‌تواند از این وسیله دو لبه صرف نظر کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن تأکید بر تنظیم و تبیین برنامه‌ریزی‌های دقیق برای استفاده بهینه، بهره‌برداری صحیح و نیز ممانعت از سوءاستفاده‌های متصور در این عرصه اظهار کرد: اگر از سوءاستفاده‌های احتمالی ابزارهای مهم مخابراتی جلوگیری نکنیم، ضرر آن دامن‌گیر جوامع انسانی خواهد بود.

وی یادآور شد: باید با پیگیری، برنامه‌ریزی هدفمند، مراقب باشیم تا مورد هجمه و سوءاستفاده ابزار‌های مخابراتی قرار نگیریم.

وی ضمن تأکید بر گام نهادن در مسیر خودکفایی در تولید ابزارهای مخابراتی خاطرنشان کرد: تک تک شبکه‌های ماهواره‌ای ایران، هر ماه چند صد میلیون تومان هزینه اجاره ماهواره می‌پردازند؛ اگر روزی مخابرات ایران بتواند وضعی را ایجاد کند تا هزینه اجاره ماهواره به شرکت‌های ایرانی پرداخت شود، قدمی بسیار مهم و ارزشمند برداشته شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در فضای کنونی تمام فرکانس‌های ارسالی به دنیا، از طریق ماهواره‌های غربی صورت می‌گیرد اظهار کرد: باید تشکیلاتی را برای اطمینان از عدم قطع شبکه‌های ماهواره‌ای اسلامی، توسط کشورهای غربی فراهم کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن اشاره به اهتمام هرچه بیشتر نسبت به شفافیت هزینه کردها گفت: مخابرات نباید به فکر درآمدزایی بوده و به تشکیلاتی پردرآمد تبدیل شود؛ این مجموعه باید ضمن ارائه تسهیلات به جامعه، موجبات رفع مشکلات مردم را فراهم سازد.

وی ایمنی در تبادلات اطلاعاتی را از ملزومات فعالیت‌های مخابراتی ذکر کرد و یادآور شد: در عرصه فضاهای ارتباطی و مخابرات نباید از امنیت سرمایه و اسرار مردم غافل بود. این شمشیر دو لبه باید در مسیر استفاده صحیح قرار گیرد و اسباب پیشرفت و موفقیت ملت ایران را فراهم سازد.

این استاد حوزه به تماس‌های نادرست، برای استفاده‌های واهی و کلاهبرداری‌های تجاری در عرصه مخابرات اشاره و خاطرنشان کرد: باید جلوی تمام سوء استفاده‌های احتمالی گرفته شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان ضمن تاکید بر ممانعت هرچه بیشتر از رانت خواری‌های رسانه‌ای تصریح کرد: کار مخابرات کاری پرسود و پر خطر بوده و باید تمام جنبه‌های آن مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdcjiiet.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما