سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 3758
معاون ثبت احوال قم بیان کرد:

تحویل شناسنامه و كارت ملی های در خواست شده تا انتخابات

قم نيوز : قم نیوز: معاون آمار و انفورماتیك اداره كل ثبت احوال استان قم گفت: به همه درخواست های صورت گرفته از ثبت احوال استان قم در مورد صدور شناسنامه و كارت ملی تا قبل از روز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پاسخ داده خواهد شد.
تحویل شناسنامه و كارت ملی های در خواست شده تا انتخابات
به گزارش قم نیوز، جواد ادیم روز سه شنبه در یك نشست خبری اظهار داشت: ثبت احوال از جمله نخستین سازمان هایی است كه از ابتدای فعالیت های انتخاباتی وارد عرصه شده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده و تمهیدات در نظر گرفته شده به كلیه در خواست هایی كه در مورد كارت ملی و شناسنامه شده تا قبل از روز ۱۲ اسفند پاسخ داده می شود.

وی به شهروندان قول داد كه تا قبل از روز مشاركت آنها در انتخابات حتی یك شناسنامه و یا كارت ملی در خواست شده نزد این اداره كل باقی نماند.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به كارت هوشمند ملی تصریح كرد: این كارت به هیچ وجه كارایی شناسنامه را ندارد و شناسنامه جایگاه و روال خاص خودش را از دست نمی دهد.

وی در عین حال انجام خدمات امور بانكی، كارت سلامت و بحث یارانه را از موارد استفاده كارت هوشمند ملی عنوان كرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد علت عدم فراخوان عمومی از سوی ثبت احوال برای مكانیزه كردن شناسنامه ها افزود: نداشتن تجهیزات مورد نیاز با توجه به كثرت در خواست ها و در نتیجه طولانی شدن مدت زمان ارایه شناسنامه مهمترین دلیل آن است.

وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر فراخوان عمومی جهت مكانیزه نمودن شناسنامه ها داده نمی شود و اولویت تنها با افرادی است كه شناسنامه آنها مفقود و یا مخدوش شده و یا به دلایلی مانند تغییر نام خانوادگی نیازمند تعویض است.

وی ابراز امیدواری كرد با فراهم شدن تجهیزات و امكانات لازم این فراخوان هرچه زودتر داده شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.n8xbjh8fv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما