پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 3967
معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم:

20 هزار شناسنامه مکانیزه در قم صادر شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت: در 9 ماه نخست سال 90، 17 هزار و 444 مورد بار اولی و دو هزار و 756 المثنی شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است.
20 هزار شناسنامه مکانیزه در قم صادر شد
به گزارش قم نیوز، جواد ادیم  با اشاره به پروژه‌های اداره‌کل ثبت احوال استان در زمینه فناوری اطلاعات اظهار کرد: صدور شناسنامه مکانیزه و رایانه‌ای یکی دیگر از پروژه‌هایی که در راستای مکانیزه کردن امور در ثبت احوال در حال انجام است.

وی ادامه داد: این فعالیت از سال گذشته آغاز شده است و هم اکنون نیز در حال انجام است و شناسنامه‌ها از حالت سنتی و دست‌نویس قبلی خارج شده‌اند.

صدور بیش از ۲۰ هزار شناسنامه مکانیزه در ۹ ماه امسال
معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم خاطرنشان کرد: تعداد شناسنامه‌هایی که از تیر ماه ۸۹ برای بار اول و المثنی صادر شده، ۳۲ هزار و ۱۷۵ مورد شناسنامه مکانیزه در استان بوده است.

ادیم خاطرنشان کرد: در ۹ ماه نخست سال ۹۰، ۱۷ هزار و ۴۴۴ مورد بار اولی و ۲ هزار و ۷۵۶ المثنی شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه صدور شناسنامه مکانیزه با توجه به شرایطی است که از طریق سازمان ثبت احوال اعلام شده است، عنوان کرد: تعویض شناسنامه، مخدوش شدن آن و اعمال برخی تغییرات از جمله مواردی است که منجر به صدور شناسنامه مکانیزه می‌شود.

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت: صدور شناسنامه مکانیزه به صورت عمومی در استان انجام نمی‌شود.

ادیم بیان کرد: با تمهیدات و تجهیزاتی که برای این امر در نظر گرفته شده است و همچنین تهیه پرینترهایی مخصوص این امر در زمان‌های بعد، تعداد بسیاری از شناسنامه‌ها مکانیزه می‌شوند.

شهروندان تغییر آدرس محل سکونت خود را از طریق سایت اطلاع دهند
وی تصریح کرد: خدمات الکترونیکی که از طریق پایگاه اینترنتی اداره‌کل ثبت احوال و سازمان ثبت احوال کشور در حال انجام است، درخواست‌های مربوط به تغییر نام خانوادگی و برخی موارد بوده که از طریق سایت قابل انجام است.

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم افزود: این درخواست‌ها به صورت الکترونیکی می‌تواند از طریق سایت و بدون مراجعه به اداره‌کل ثبت احوال داده شود و پیگیری‌های آنها نیز از طریق کد رهگیری از طریق سایت انجام شود.

ادیم عنوان کرد: یکی از مواردی که به عنوان خدمات الکترونیک در سایت قابل انجام است و اهمیت بسیاری دارد بحث تغییر نشانی و آدرس کارت شناسایی ملی است.

وی گفت: با توجه به اینکه کارت شناسایی ملی به عنوان یک کارت هویتی برای تمام ایرانیان محسوب می‌شود در صورتی که شخصی تغییر آدرس داشته باشد از طریق سایت می‌تواند تغییر آدرس را به صورت الکترونیکی اعلام کند و براساس تغییر آدرس و تغییر کد پستی، کارت ملی جدید برای ‌آن شخص صادر می‌شود و به درب منزل و به آدرسی که از طریق سایت مشخص کرده است، ارسال می‌شود.

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم اضافه کرد: راه‌اندازی سیستم ویدیو کنفرانس اداره‌کل ثبت احوال که در حال حاضر به بهره‌برداری نرسیده و در حال انجام است، پروژه خدمات تلفنی بر روی بستر شبکه صوت که از طریق شبکه با هزینه مناسب منتقل شود از جمله پروژه‌های در دست انجام است.

ادیم تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و الکترونیکی مخصوص کارمندان ثبت احوال قم نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.39wrak9yupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما