شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 37779
منبع : سازمان جهاد کشاورزی قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد:

برداشت ۱۰۰ تن گل محمدی از باغات استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برداشت حدود ۱۰۰ تن گل محمدی از باغات استان قم در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: سطح زیر کشت این محصول به ۱۰۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.
برداشت ۱۰۰ تن گل محمدی از باغات استان قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی در حاشیه بازدید از مزرعه کشت و صنعت آب شیرین با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی در استان قم، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما در توسعه باغات در استان قم، توسعه سطح زیر کشت گل محمدی است.

وی افزود: این محصول به دلیل اینکه نیاز آبی بسیار کمی دارد و نسبت به استرس‌های محیطی مقاوم است، با توجه به اقلیم قم عملکرد بسیار خوبی را دارد و همین موضوع باعث شده که سیاست‌های توسعه‌ای باغات استان توجه خاصی به این محصول داشته باشیم.

وی بیان داشت: در سال جاری حدود ۱۰۰ هکتار از باغات استان قم زیر کشت گل محمدی قرار گرفته و با توجه به پتانسیلی که در استان وجود دارد، در نظر داریم سطح زیر کشت این محصول را به ۱۰۰۰ هکتار افزایش دهیم.

طلایی در ادامه سخنان خود با تأکید بر حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان قم از تغییر الگوی کشت، گفت: خوشبختانه کشاورزان نیز از کشت گل محمدی استقبال خوبی کرده‌اند، چرا که این محصول دارای توجیه اقتصادی بسیار بالایی است و همین موضوع باعث شده کشاورزان راغب به کشت این محصول باشند.

وی اضافه کرد: اگر متوسط قیمت هر کیلو گل محمدی را حدود ۱۰ هزار تومان در نظر بگیریم و متوسط عملکرد این محصول در واحد سطح را در استان قم حدود ۲ تن باشد، با توجه به اینکه امسال حدود ۵۰ هکتار از باغات استان به باردهی رسیده‌اند، بیش از یک میلیارد تومان از این محصول عاید باغداران قم خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccomq1.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما