سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 32613
منبع : روابط عمومی جهاد کشاورزی قم
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد:

۲۴۰۰ تن پسته در قم برداشت می‌شود

قم نيوز : قم نگار: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم از آغاز برداشت پسته در سطح ۳ هزار هکتار از باغات بارده استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود دو هزار و ۴۰۰ تن پسته خشک از این سطح برداشت شود.
۲۴۰۰ تن پسته در قم برداشت می‌شود
به گزارش قم نگار، مسلم ابراهیمی اظهار داشت: سطح کل باغات پسته استان تا پایان سال ۹۳ بالغ بر ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار می‌باشد که از این مقدار ۳ هزار هکتار آن به مرحله باردهی رسیده است و پیش بینی می‌شود دو هزار و ۴۰۰ تن محصول پسته خشک از این سطح برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه عمده ارقام کشت شده در استان قم شامل فندقی، کله قوچی، احمد آقایی و اکبری می‌باشد، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان و ضرورت تغییر الگوی کشت، توسعه باغات پسته در دستور کار قرار گرفته و استقبال کشاورزان نیز از آن بسیار خوب بوده است به طوری که پیش بینی می‌شود هر سال حدود ۲ هزار هکتار به سطح باغات پسته افزوده شود.

ابراهیمی ادامه داد: میزان تولید پسته در سال قبل با عملکرد یک تن در هکتار حدود ۲ هزار تن بوده است که در سال جاری به جهت اینکه باغات پسته در سال ناآوری قرار دارند، عملکرد حدود ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار پیش بینی می‌شود و میزان تولید به جهت افزایش سطح بارده، بیشتر از سال قبل خواهد بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcexp8x.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما