شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 37780
منبع : خبرگزاری فارس

صراحی بهترین فیلم جشنواره سما شناخته شد

قم نيوز : قم نیوز: صراحی که به کارگردانی سعید نجاتی به تولید رسیده است با حضور در جشنواره سما جایزه بهترین فیلم داستانی را از آن خود کرد.
صراحی بهترین فیلم جشنواره سما شناخته شد
به گزارش قم نیوز، سعید نجاتی  با اشاره به حضور موفقیت‌آمیز فیلم «صراحی»‌ در جشنواره «سما» اظهار کرد: این فیلم کوتاه با حضور در «سما» توانست نظر هیئت داوران را به خود جلب کند و تندیس بهترین فیلم داستانی در بخش ملی و دیپلم افتخار فیلمنامه را به صورت مشترک با علی توکلی نوشته شده است به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به تاریخ تولید «صراحی» بیان کرد: این فیلم که مدت زمان آن 17 دقیقه است در روزهای پایانی سال 93 به تولید رسید و با حضور در جشنواره‌های گوناگون افتخاراتی را در سطح ملی و بین‌المللی از آن خود کرد.

مدرس انجمن سینمای جوان قم و تهران، موضوع داستان «صراحی» را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: «صراحی» به روایت طلبه جوانی می‌پردازد که به ‌تازگی به خانه‌ای نقل‌مکان کرده و با خواسته‌ای از همسایه مواجه می‌شود که در این راستا برای وی مسائلی بوجود می‌آید که مخاطب را با خود همراه می‌کند.

نجاتی با بیان اینکه حضور عوامل حرفه‌ای در تولید و تدوین یک فیلم می‌تواند در موفقیت حضور آن فیلم در جشنواره‌ها و جلب نظر داوران موثر باشد، گفت: صراحی از این شاخصه برخوردار است و توانسته با استفاده از همین شاخصه در جشنواره‌های گوناگون مطرح شود.

کارشناس ارشد سینما با اشاره به عوامل صراحی بیان کرد: نویسندگی این فیلم را به همراه علی توکلی عهده دار بودم و تصویربرداری توسط منصور حیدری، تدوین توسط سعید نجاتی و عماد ابوعطا املشی، صدابرداری توسط مجید نجاتی و صداگذاری توسط بهروز شهامت انجام شده است.

وی همچنین به نویسندگی مشترک خود با علی توکلی در نگارش فیلمنامه صراحی اشاره کرد و گفت: فیلمنامه نویسی گروهی برای من بسیار مهم است و به نظرم فیلمنامه نویسی فردی بی معنی است مگر اینکه استثنایی در میان باشد.

نجاتی همچنین دیگر عوامل این فیلم را مورد توجه قرار داد و گفت: دستیار تصویر محمود حسینی پناه،‌ دستیار تدوین مهتاب ابراهیمی،‌ امور فنی سیامک عسگری، دستیار کارگردان وحید موحدی،‌ طراح گریم مریم دانش، دستیار صداگذار شاهین خاکپور، منشی صحنه پگاه انصاری،‌ مدیر تولید امید اکبریان و رضا دهقان و مشاور مذهبی حجت‌الاسلام سجاد شمس‌اللهی بودند و تهیه کنندگی صُراحی را انجمن سینمای جوانان تهران برعهده گرفت.

مدرس انجمن سینمای جوان قم و تهران خاطرنشان کرد: از دیگر گزینه‌هایی که در جلب نظر داوران در جشنواره‌ها موثر است به جز کارگردانی قوی به خلاقیت و بازی خوب نقش آفرینان آن بستگی دارد که در این زمینه نیز صُراحی کمبودی ندارد و حسین فرضی‌زاد، سحر عبداللهی، یوسف یزدانی، اسفندیار ابراهیمی و محمد قمرزاده به خوبی نقش ایفا کردند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdce7f8x.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما