دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : 37853
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیرعامل خبرگزاری حوزه مطرح کرد

درخشش خبرگزاری حوزه در غربت خبری حوزه و روحانیت

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل خبرگزاری حوزه گفت: خبرگزاری حوزه در غربت خبری حوزه و روحانیت گام‌های مناسبی از آغاز تاکنون برداشته است.
درخشش خبرگزاری حوزه در غربت خبری حوزه و روحانیت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مولایی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از نسخه‌های عربی و انگلیسی خبرگزاری رسمی حوزه‌های علمیه که در سالروز میلاد امام جواد(ع) با حضور مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: امروز نگاه به عرصه اطلاع‌رسانی وضعیت نامناسبی را برای ما ترسیم می‌کند؛ چراکه حکومت جهانی استکبار با اطلاع‌رسانی شکل گرفته و ما رتبه مناسبی در این بخش نداریم.

وی اضافه کرد: اگر تمام شاخص‌های اطلاع‌رسانی در یک سایت همانند الکسا جمع شود، متوجه خواهیم شد که در کجای کار قرار داریم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان کرد: در این رقابت جهانی اطلاع‌رسانی که به راحتی در خانه‌ها و گوشی‌های ما قرار داده شده است، فاصله تکان دهنده‌ای وجود دارد و بر این اساس نتوانسته‌ایم سخنان حق خود را به جامعه هدف به درستی برسانیم و نام آن فقری است که در عرصه اطلاع‌رسانی داریم.

مولایی تصریح کرد: البته تاکنون در این راستا گام‌های مناسبی از آغاز راه‌اندازی خبرگزاری برداشته شده و باید از زحمات مسئولان تقدیر و تشکر داشت، اما نسبت به بایدها قابل مقایسه نیست و کارهای انجام نگرفته بسیاری داریم.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری حوزه از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: فعالیت خبرگزاری از یک مکان کوچک آغاز و امروز به جایگاه مناسبی رسیده است و امیدواریم شاهد دستاوردهای مناسب بیشتری باشیم.

مدیر مسئول هفته‌نامه افق حوزه اظهار کرد: از روز آغاز فعالیت تا به امروز نزدیک به 400 هزار خبر حوزوی در خبرگزاری حوزه منتشر شده است و در این 10 سال انقلابی در عرصه خبری حوزه داشته‌ایم.

مولایی اضافه کرد: در برخی روزها، رکورد تولید خبر تا حدود 150 خبر بوده که باور آن سخت است؛ اما اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: در این سال‌ها در نمایشگاه‌های مطبوعات حضور خوبی داشتیم و امسال مقام اول را کسب کردیم.

مولایی تصریح کرد: خبرگزاری حوزه در پوشش اخبار حوزوی استان‌ها نیز فعالیت داشته و امروز منوی 15 استان در این خبرگزاری فعال شده است و اخبار آنان به جامعه مخاطب عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: نقد فیلم‌ها و سریال‌ها از دیگر برنامه‌های خبرگزاری حوزه بوده که مورد توجه و استقبال واقع شده است.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه اظهار کرد: توجه خاص به احادیث با نگاه نو از دیگر برنامه‌ها بوده که برای مبلغان قابل استفاده است.

مولایی با اشاره به رشد بازدید از اخبار خبرگزاری حوزه نسبت به سال‌های گذشته گفت: میانگین ماندگاری در خبرگزاری که شاخص مهمی است به 9 دقیقه رسیده که بسیار مناسب است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfmcdm.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما