سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : 27792
هشدار معاون بین‌الملل حوزه‌:

نیازمند خیز بلند حوزه برای پژوهش‌های بین‌المللی هستیم

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ای که بر ضد اسلام در سطح بین‌الملل انجام می‌شود، گفت: روحانیون باید برای مقابله با دشمنان کار علمی انجام دهند.
نیازمند خیز بلند حوزه برای پژوهش‌های بین‌المللی هستیم
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در جمع کارکنان معاونت بین‌الملل و خبرگزاری حوزه علمیه ضمن ارائه گزارشی از سفر خود به کشور لبنان اظهار کرد: در این سفر از دو مرکز علمی «تمدن و گسترش علوم اسلامی و مرکز الحکمی» لبنان بازدید کردیم و پس از دیدار با متفکران و نویسندگان لبنانی در مورد مباحثی که می‌توان در مورد آن‌ها تعامل داشت گفتگو کردیم.
 
وی بیان کرد: «مرکز تمدن و گسترش علوم اسلامی» برای گسترش علوم اسلامی کار علمی انجام می‌دهد و آموزه‌های تمدن اسلامی را به دنیای عرب معرفی می‌کند.
 
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه تصریح کرد: این مرکز تاکنون 200 جلد کتاب را به زبان عربی تألیف و چاپ کرده است که کار بسیار نو و قابل‌ تقدیری است.
 
وی ابراز کرد: «مرکز الحکمی» سال‌ها است که پیرامون پژوهشی‌های فلسفی کار علمی انجام می‌دهد و در این دیدار در مورد کارهای فلسفی جدیدی که می‌توان همکاری کرد اقداماتی انجام شد.
 
زمانی به بازدید خود از نمایشگاه کتاب در لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه گفت‌وگوهایی با ناشران مصری و فلسطینی صورت گرفت گفت: در این بازدید دریافتیم که انتشاراتی‌ها در چهار عرصه فعالیت دارند؛ نخستین زمینه این است که برخی از آنها با تمام توان بر ضد اسلام کار می‌کنند و این در حالی است که ما از این نوع فعالیت‌ها اطلاعی نداریم و نسبت به آن‌ها غافلیم و بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.
 
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه مطرح کرد: یکی از کشیشان لبنانی کتاب‌هایی تألیف کرده است که در تلاش است اثبات کند قرآن وحیانی نیست و از تورات اقتباس شده است و برای رسیدن به این هدف با برداشت نادرست و غیرعلمی از آیات قرآن نیز استفاده کرده است.
 
زمانی تصریح کرد: برای پاسخ قاطع علمی و منطقی به این کشیش، مجموعه تألیفات وی را تهیه کردیم تا بفهمد آنچه پنداشته غلط است.
 
وی ادامه داد: دشمنان اسلام به صورت علمی بر ضد اسلام فعالیت می‌کنند و ما برای جواب دادن به آن‌ها باید کار علمی انجام دهیم.
 
زمانی عنوان کرد: دومین اقدام انتشاراتی‌ها، پاسخ‌های علمی مسلمانان به فعالیت‌های مستشرقانی است که بر ضد اسلام کار می‌کنند، ولی ما در حوزه به این موارد کمتر پرداخته‌ایم.
 
وی ادامه داد: دکتر علی ابن ابراهیم یکی از نویسندگانی است که 15 جلد کتاب در نقد استشراق نوشته است که این کتاب‌ها را تهیه کردیم.
 
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه متأسفانه در حوزه در زمینه‌های جدید کار نکرده‌ایم، گفت: فعالیت سومی که انتشاراتی‌های خارجی انجام می‌دهند، کتاب‌هایی بود که علیه اهل‌بیت(ع) و تشیع نوشته شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه در دنیا کتاب‌های بسیاری در این زمینه منتشر می‌شود و ما از آن‌ها بی‌خبر هستیم بیان کرد: کتاب‌هایی در عربستان چاپ شده که در آن کتاب‌ها، از یزید به عنوان مظلوم یادکرده‌اند و اگر کسی از تاریخ خبر نداشته باشد مورد تأثیر قرار می‌گیرد و برای پاسخ به آن‌ها احتیاج به کار علمی داریم.
 
زمانی با بیان اینکه زمینه چهارم کتاب‌هایی است که مصنفان و محققان غیرشیعه و غیرمسلمان در دفاع از ائمه (ع) و تبیین فضایل آن‌ها نوشته‌اند گفت: ما متأسفانه از انتشار این نوع کتاب‌ها نیز بی‌خبر هستیم و از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و نسبت به آن‌ها وظیفه داریم.
 
وی تصریح کرد: روحانیون باید به وظیفه خود نسبت به ائمه (ع) عمل کند، ظرفیت‌های بسیاری در سطح بین‌الملل وجود دارد و ما باید وظیفه خود را برای بررسی آنها انجام دهیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgxu9x.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما