چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 3787
آیت الله نوری همدانی خواستار شد:

بیان نقش حضرت زینب (س) در تبیین حقایق كربلا

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید خواستار بیان ابعاد متفاوت خطبه حكیمانه و نقش گسترده حضرت زینب(س) در تبیین حقایق كربلا شد.
بیان نقش حضرت زینب (س) در تبیین حقایق كربلا
به گزارش قم نیوز، وی روز چهارشنبه درجمع اعضای ستاد كنگره ملی حضرت زینب(س) با بیان اینكه نقش حضرت زینب(س) تاكنون بخوبی بیان نشده است افزود: ایشان یكی از بیدارگران مهم تاریخ كربلا است.

آیت الله حسین نوری همدانی افزود: حضرت زینب(س) ریشه اصلی فاجعه كربلا را كه همان سلاطین بنی امیه بود بخوبی شناخت و آنان را مورد خطاب روشنگری خود قرار داد.

وی در ادامه به نقش بانوان درشكل دهی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) اشاره كرد و گفت: زنان همواره نقش مهم و تاثیرگذاری در وقایع مهم تاریخی داشته اند كه باید بخوبی تبیین شود تا دنیا متوجه نگرش اسلام به مقام و جایگاه زنان شده و تبلیغات منفی دشمنان خنثی شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: اسلام برای تربیت اهمیت زیادی قایل است و حضرت زینب(س) نیز نمونه ای از تربیت اسلامی می باشد.

كنگره ملی حضرت زینب(س) در روزهای دوم و سوم اسفند ماه امسال با هدف بازیابی هویت زن مسلمان با استمداد از شیوه و منش حضرت زینب(س)، بیان رسالت وشخصیت آن حضرت و ایجاد فضای علمی جهت شناخت ابعاد زندگانی حضرت زینب(س) در قم برگزار می شود.

تبیین ابعاد مختلف زندگانی حضرت زینب(س)، بازشناسی شخصیت والای آن حضرت در همه ابعاد به خصوص بعد علمی زندگانی حضرت زینب(س)، بازیابی هویت زن مسلمان با استمداد از شیوه و منش حضرت از جمله محورهای این كنگره است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.79wrak9uupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما