قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: حضور همه اقشار مردم عاملی اصلی قدرت انقلاب بوده و شرکت آنها در همه برنامه‌ها از جمله انتخابات،‌ تداوم انقلاب را تضمین می‌کند.
حضور یکپارچه در انتخابات تداوم انقلاب را تضمین می‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از هادیان سیاسی بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دین اسلام توانست قدرتی عظیم در سراسر جهان به وجود آورده و کشورهای بزرگ آن دوران نظیر ایران و روم را به زیر پرچم توحید گرد آورد، اما جهل و خودکم‌بینی به تدریج موجب ضعف،‌ انحطاط و عقب‌ماندگی مسلمانان شد.

وی افزود: یهود و استکبار جهانی دین اسلام را به حاشیه رانده و مردم مسلمان را در سایه جهل و خودکم‌بینی به زیر سلطه خود درآوردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قدرت گرفتن ائمه اطهار(ع) موجب ادامه قدرت اسلام می‌شد خاطرنشان کرد: سلسله‌های پادشاهی که به نوبت بر سر کار می‌آمدند همواره سعی در خودکامگی و بسط قدرت خویش داشته و سبب فقر فرهنگی و اقتصادی و ذلت یافتن مردم شدند و حتی نظام ارباب و رعیتی در دهه‌های گذشته نیز بازمانده همین نظام سلطنتی بود.

وی به دو قدرت شرق و غرب در قرن بیستم اشاره کرد و گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی هیچ کشور اسلامی در جهان وجود نداشته و همه آنها زیر سلطه یکی از قدرت‌های جهانی قرار داشتند به طوری که امام خمینی(ره) پس از عراق نمی‌توانست به هیچ‌یک از کشورهای اسلامی سفر کرده و به ناچار در فرانسه اقامت گزید.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: در سده‌های اخیر برخی علمای بیدار مانند سید جمال‌الدین اسد‌آبادی یا میرزای شیرازی برای مبارزه با استکبار و استعمار به‌پا خاستند اما موفق به ریشه‌کنی آن نشدند، بنابراین همه مردم باید قدر انقلاب اسلامی را دانسته و ریشه‌های آن را مورد واکاوی قرار دهند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت مطالعه آثار امام خمینی(ره) توسط همه اقشار جامعه به ویژه جوانان افزود: صحیفه نور و دفتر تبیان در مجلداتی با عناوین مختلف نظیر استکبار، زنان، جوانان و موضوعات دیگر منتشر شده و در اختیار همگان قرار دارد بنابراین هادیان سیاسی باید فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به دقت مطالعه کنند زیرا همه این سخنان برگرفته از رهنمود‌های اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به توجه ویژه امام خمینی(ره) به زنان و نقش برجسته آنها در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و نیز جنگ تحمیلی گفت: سومین کتابی که از امام راحل(ره) باقی مانده و همه مردم به خصوص هادیان سیاسی باید به آن توجه کرده و مطالب مهم آن را استخراج کنند، وصیت‌نامه سیاسی و الهی ایشان است زیرا این وصیت‌نامه حاصل تجربه‌های بسیار گران‌بها و سال‌ها مبارزه با استکبار و استعمار است.

نوری همدانی ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای سه رکن اساسی بوده که نخستین مورد آن ولایت‌فقیه است زیرا مردم در هر جامعه‌ای نیازمند رهبر بوده و در طول تاریخ نیز همواره این مسئله مورد تاکید بوده است به طوری که در اسلام،‌ پیامبر اکرم(ص) در راس حکومت بوده و پس از آن امام معصوم عهده‌دار رهبری مردم است و بعد از آن نیز بر اساس روایتی از امام عصر(عج)، ولی‌فقیه جامع‌الشرایط عادل و باتقوا، بر جامعه اسلامی حکومت خواهد کرد.

این مرجع تقلید با برشمردن خصوصیات رهبر جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی آیت‌الله خامنه‌ای تمام شرایط موردنظر را داشته و به خوبی کشور اسلامی را مدیریت می‌کند.

وی دومین رکن انقلاب اسلامی را مردم و جامعه دانست و افزود: تمام پیامبران برای بیدار ساختن مردم به میان آنها می‌رفتند و امام خمینی(ره) نیز به وسیله سال‌ها تلاش و تحمل تبعید موفق شد جامعه ایران را بیدار ساخته و زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کند.

نوری همدانی با اشاره به اول بهمن سالروز اعدام انقلابی حسنعلی منصور توسط شهید بخارایی گفت: حسنعلی منصور کسی بود که قانون کاپیتولاسیون را به مجلس شورای ملی آورد و این سند ذلت ایران را که به معنای مصونیت قضایی اتباع امریکا در ایران بود به تصویب رساند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: قانون کاپیتولاسیون از دوره فتحعلی‌شاه در ایران وجود داشته و توسط شهید مدرس لغو شده بود اما در دوره پهلوی مجددا به تصویب رسید و امام خمینی(ره) نیز با سخنرانی کوبنده خود سبب رسوایی رژیم شد و شاه نیز به همین دلیل ایشان را دستگیر و تبعید کرد.

وی با تاکید بر نقش پررنگ مردم در تداوم نظام اسلامی خاطرنشان کرد: حضور همه اقشار مردم عاملی اصلی قدرت انقلاب بوده و شرکت آنها در همه برنامه‌ها از جمله انتخابات،‌ تداوم انقلاب را تضمین می‌کند.

نوری همدانی با بیان اینکه اسلام سومین رکن انقلاب است، گفت: دشمنان همواره سعی می‌کنند اسلام را از ملت‌ها جدا کنند در حالی که انقلاب‌های منطقه در حال حاضر دارای ویژگی‌هایی چون مردمی بودن، اسلامیت و ضد استکباری بودن است و این نتیجه قیام ملت ایران بود و هم‌اکنون موج آن حتی به کشورهای غربی نیز رسیده است.

این مرجع تقلید قیام‌های اسلامی منطقه را دارای جنبه‌های سیاسی دانست و افزود: ما از همه مردم کشورهای غربی می‌خواهیم که به اسلام توجه کرده و از قوانین ربوی غربی پیروی نکنند، زیرا بانک‌ها و کانون‌های قدرت غربی تنها به دنبال منافع خود بوده و حتی می‌توانند رییس‌جمهور کشور خود را نیز انتخاب کنند و جنگ‌های فراوانی چون جنگ افغانستان و عراق را به راه بیاندازند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.90s2yt0jka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما