پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 3818
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

تجهیز دستگاه‌های منطقه صنعتی سلفچگان به سیستم‌‌های نوین صنعتی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل محیط زیست استان قم گفت: در راستای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی تمام واحدهای قدیمی که تولید آلودگی دارند، جمع‌آوری شده و واحدهای صنعتی جایگزین آن خواهد شد.
تجهیز دستگاه‌های منطقه صنعتی سلفچگان به سیستم‌‌های نوین صنعتی
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی امروز اظهار داشت: اقدامات علمی به منظور استفاده و بهره‌‌وری در حوزه حفاظت و انسجام کوره‌های ذوب، آجر و... می‌تواند موثر واقع شود.

وی افزود: استان قم با توجه به اینکه محیطی خشک و شکننده است، می‌تواند با مدیریت صحیح در زمینه پسماندهای خانگی و شهری اقدامات موثری را در حوزه حفظ محیط زیست انجام دهد.

مدیرکل محیط زیست استان قم ابراز داشت: روزانه ۷۰۰تن پسماند خانگی، ۲۰۰ تن ضایعات سنگبری، پنج هزار تن نخاله ساختمانی در استان قم تولید می‌شود که باید با مدیریت جامع آن را ساماندهی کرد.

رکنی با اشاره به تغییر فرآیند تولید و تجهیز دستگاه‌های منطقه صنعتی سلفچگان به سیستم‌‌های نوین صنعتی گفت: منطقه صنعتی سلفچگان به دلیل استفاده از سیستم‌ها و صنایع قدیمی میزان آلودگی بالایی دارد که می‌توان با مدیریت هوشمند خطرات این آلودگی‌ها را برطرف کرد.

وی اظهار داشت:‌ در راستای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی تمام واحدهای قدیمی که تولید آلودگی دارند، جمع‌آوری شده و واحدهای صنعتی جایگزین آن خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان قم ادامه داد: اداره‌کل محیط زیست استان قم در نظر دارد با استفاده از سیستم‌های نوین که جایگزین دستگاه‌های فرسوده و قدیمی می‌شود میزان آلودگی را کنترل کند.

رکنی خاطرنشان کرد: واحدهایی که متقاضی استفاده از سیستم‌های به‌روز و نوین هستند، می‌توانند با اعلام به این اداره‌کل استفاده از صنایع نوین و انرژی پاک را جایگزین صنایع قدیمی و آلوده‌‌ساز کنند تا از سیستم آلودگی خارج و برای دیگر صنایع نیز الگویی پاک و بی‌خطر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نقش صنعت در حفظ هوای پاک اذعان داشت: باید فرآیند تولید را تغییر داده و سیستم نظارتی را به صورت دوره‌ای و مستمر ایجاد کرد.

رکنی خاطرنشان کرد: ساماندهی شبکه جمع‌آوری و فاضلاب در تمام مناطق شهری، علاوه بر زیباسازی شهری، محیطی پاک و هوایی سالم را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل محیط زیست استان قم در ادامه از انتشار دو کتاب اطلس گیاهان و خزندگان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به دوگانگی استان قم ۴۰ گونه خزنده در استان قم شناسایی شده است که ۲۰ درصد کل خزندگان کشور را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: ۲۰ گونه ماهی در قنات‌ها و رودخانه‌ها و ۱۷۰ گونه پرنده در استان قم که طبیعتی خشک دارد، شناسایی شده است.

رکنی خاطرنشان کرد: در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی ۷۲۰ گونه گیاه‌شناسی انجام شده که در برگیرنده ۲۰ درصد گونه گیاهی کشوری بوده است.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcb.8bfurhbwwiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما