چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 38654
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

برگزاري دوره آموزشي تكفيك زباله از مبدا براي دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه سه قم گفت: از ابتداي سال گذشته تفكيك زباله از مبدا به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفته و در اين راستا دوره‌هاي آموزشي مختلف براي ۷۵۰ نفر در چهار مدرسه ابتدايي برگزار شد و سال جاري آموزش دو هزار و ۵۰۰ نفر ديگر انجام مي‌شود.
برگزاري دوره آموزشي تكفيك زباله از مبدا براي دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز
به گزارش قم نیوز، رضا پوريافر با بيان اينكه كاهش هزينه‌هاي خدمات شهرداري ناشي از افزايش مشاركت‌هاي مردمي است، اظهار كرد: از ابتداي سال گذشته تفكيك زباله از مبدا به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفته و در اين راستا دوره‌هاي آموزشي مختلف براي ۷۵۰ نفر در چهار مدرسه ابتدايي برگزار شد و سال جاري آموزش دو هزار و ۵۰۰ نفر ديگر انجام مي‌شود.

 وي با تاكيد بر اينكه برگزاري دوره‌هاي مذكور در كاهش هزينه‌هاي شهري و ترويج فرهنگ شهروندي تاثير بسياري دارد، اضافه كرد: براي تنظيف محيط منطقه سه شهرداري قم نزديك به هفت ميليارد تومان هزينه مي‌شود كه در صورت افزايش مشاركت‌هاي مردمي در اين زمينه و كاهش هزينه مي‌توانيم منابع باقيمانده را در بخش‌هاي ديگر براي افزايش خدمات‌رساني به مردم هزينه كنيم.

 شهردار منطقه سه قم خاطرنشان كرد: با مشاركت اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم با برگزاري مراسم‌هاي مختلف در مدارس از دانش‌‌آموزاني كه در طرح تفكيك زباله از مبدا مشاركت دارند تقدير مي‌شود تا اين فرهنگ به شيوه مطلوبي در ميان دانش‌آموزان نهادينه شود.

وي عوارض نوسازي را مهم‌ترين درآمد پايدار شهري دانست و عنوان كرد:‌ مميزي املاك منطقه سه قم به پايان رسيده است و اميدواريم با پرداخت مطلوب عوارض شهرداري توسط شهروندان امسال در تامين درآمد با مشكل خاصي مواجه نباشيم.

پوريافر مديريت جهادي با تكيه بر روحيه خرد جمعي، جانشين‌پروري، سلامت اداري پرسنل، شفاف‌سازي مالي و اطلاع‌رساني مطلوب خدمات به مردم را از ويژگي‌هاي شهرداري منطقه سه قم خواند و تصريح كرد: در راستاي تحقق مدل شهري اقتصاد مقاومتي امسال برنامه‌هاي لازم در دستور كار قرار مي‌گيرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfjvdm.w6dctagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما