سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 38884
منبع : خبرگزاری مهر

۱.۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم معدوم شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ایام نیمه شعبان حدود هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف، کشف و معدوم شد.
۱.۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم معدوم شد
به گزارش قم نیوز، دکتر مرتضی آقاحسنی پیش از ظهر سه‌شنبه  اظهار کرد: در ایام نیمه شعبان، حدود هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و در محل معدوم شد. ۳۰۶ کیلوگرم مواد غذایی مشکوک نیز برای بررسی‌های دقیق توقیف و با ۵۶ مورد دستفروش دوره گرد برخورد شد.

وی از توقف فعالیت ۱۹ مکان عرضه مواد غذایی به صورت موقت خبر داد و افزود: در طول نظارت‌های بهداشتی ۲۷ مورد اخطاریه بهداشتی صادر و ۴۲ مورد شکایت بهداشتی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از روز پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت تا ۲ خردادماه ۱۴ اکیپ بهداشت محیط شامل ۸ اکیپ در مسجد جمکران، ۳ اکیپ در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، یک اکیپ در آزمایشگاه و دو اکیپ ستادی و یک نیروی ثابت در موکب حضرت معصومه(س) مستقر بودند.

آقاحسنی ۴۱ مورد جلسه هماهنگی و توجیهی قبل از مراسم شهرداری، ستاد تسهیلات زائرین، اصناف، آبفار و... را از دیگر فعالیت‌های مرکز بهداشت در این ایام برشمرد.

توانمندسازی بازرسان بهداشت محیط برای ارسال آنلاین آمار و بارگذاری در سامانه جامع بازرسی، هماهنگی با شهرداری در خصوص جمع آوری دستفروشان و عرضه یخ بسته بندی با مشخصات بهداشتی از جمله فعالیت‌هایی بود که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به هزار و ۹۴۱ مورد بازرسی انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط، تصریح کرد: این بازرسی‌ها شامل ۹۸۹ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۸۰۸ مورد از اماکن عمومی، مساجد، تکایا و ایستگاه‌های صلواتی و ۱۴۴ مورد بازرسی از اماکن عمومی بوده است.

۸۹ مورد بازرسی از مراکز اسکان زائران

آقاحسنی گفت: با توجه به حضور تعداد زیادی از زائران و مسافران در قم و جمکران، ۸۹ مورد بازرسی از مراکز اسکان زائران انجام شده و در راستای حفظ سلامت مواد غذایی توزیع شده، ۱۰۷ مورد نظارت بر مراکز طبخ مواد غذایی ویژه مراسم و ۳۵۲ مورد کنترل عرضه مواد غذایی مربوط به مراسم توسط کارشناسان مرکز بهداشت صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، ۱۲۰ مورد نمونه بردرای آب و مواد غذایی، گندزدایی ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم سبزیجات و میوه‌جات، گندزدایی ۱۸۷ هزار و ۷۵۰ لیتر آب، صدور ۸۰ مورد مجوز ایستگاه‌های صلواتی، نصب یا تحویل ۱۱ هزار و ۴۳۲ مورد اطلاعیه، توزیع ۲۴۰ لیتر گندزدای سطوحی، توزیع هزار و ۳۰۰ قرص ژاول پارت، توزیع ۱۷۵ کیلوگرم پودر پرکلرین، توزیع ۲۰ کیلوگرم سموم و توزیع ۵۰۰ عدد ماسک را از دیگر فعالیت‌های بهداشت محیط در ایام نیمه شعبان برشمرد.

آقاحسنی به تشریح فعالیت‌های واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت در این ایام اشاره کرد و از استقرار دو تیم در حرم و جمکران و یک تیم سیار در اماکن تجمعی و بیمارستان‌ها خبر داد که مسئولیت بیماریابی، مراقبت بیماری‌ها و مسمومیت‌ها، بررسی طغیان بیماری‌ها و نمونه گیری را به عهده داشتند.

وی افزود: در این راستا ۵۹ مورد نمونه گیری بیماری اسهالی، یک مورد بررسی طغیان مسمومیت ناشی از مصرف مواد غذایی، ۴۸ مورد پذیرش برای ارایه خدمات درمان پیشگیری هاری و ۲۳ مورد پیگیری تلفنی و اکتیو انجام شد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، امور آزمایشگاه‌ها هم با سه نفر کشیک و آنکال برای بررسی طغیان‌ها و آزمایش التور در ایام نیمه شعبان فعال بود.

وی افزود: در طول این ایام مراکز سلامت جامعه نجاتی، فردوسی و شهید آوینی با استقرار پایگاه سلامت در بلوار پیامبر اعظم(ص) به ارائه خدمات بهداشتی پرداخته و در خدمت زائران، مسافران و هموطنانی بودند که در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان از بازرسان بهداشت محیط، کارشناسان بیماری‌ها، آزمایشگاه، کارشناسان مستقر در ستاد و پرسنلی که بدون توقع در راستای حفظ سلامت زائران، مجاوران و هموطنان تلاش کردند قدردانی کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcayane.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما