دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : 3899
رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم خبر داد:

رد صلاحیت 17 نفر از کاندیداهای مجلس نهم

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم گفت: صلاحیت 17 نفر از کسانی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم کاندیدا شده بودند تایید نشد.
رد صلاحیت 17 نفر از کاندیداهای مجلس نهم
به گزارش قم نیوز، نصرت‌الله لطفی ظهر امروز با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت برای تایید صلاحیت کاندیداها اظهار داشت: در حوزه انتخابیه استان قم ۶۶ نفر به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که بعد از پایان زمان ثبت نام کار بررسی صلاحیت از سوی هیئت‌های اجرایی آغاز شد.

وی با اشاره به نتیجه بررسی هیئت اجرایی انتخابات تاکید کرد: با بررسی‌های هیئت اجرایی، صلاحیت هشت نفر از کاندیداها به تایید نرسیده بود که یک نفر از این افراد از کاندیداتوری کناره‌گیری کرد و صلاحیت هفت نفر دیگر از سوی هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفت که صلاحیت چهار نفر از آنان تایید شد و در خصوص سه نفر دیگر ما بر نظر هیئت اجرایی صحه گذاشتیم.

رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر صلاحیت ۳۵ نفر از سوی هیئت نظارت مرکزی و هیئت نظارت استان به تایید رسیده، خاطرنشان کرد: وضعیت ۱۰ نفر به دلیل عدم احراز صلاحیت در حال بررسی مجدد است.

وی بیان داشت: صلاحیت ۱۷ نفر نیز تایید نشده است که این مسئله به آنها ابلاغ شده و این افراد تا ۲۴ ساعت مهلت دارند که اعتراض خود را ارائه کنند.

لطفی با اشاره به برخی از شرایط احراز صلاحیت کاندیداها اعم از مدرک تحصیلی، شرایط سنی، ابراز وفاداری به ولایت فقیه و التزام عملی به اسلام تاکید کرد: التزام عملی به اسلام و احکام اسلامی با مسلمان بودن و نماز خواندن متفاوت است و در این زمینه بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه برخی از رد صلاحیت شدگان از نظر مدرک تحصیلی با مشکل مواجه بودند، یادآور شد: برخی افراد دارای پرنده در دستگاه قضایی بوده و دلایل مختلف موجب عدم تایید صلاحیت این ۱۷ نفر شده است.

رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم با اشاره به اینکه در این مرحله رد و تایید صلاحیت کاندیداها قطعی نیست، بیان داشت: در خصوص کسانی که صلاحیت آنان تایید شده اگر دلیل بر نقض تایید به دست ما نرسد، صلاحیت فرد تا مرحله آخر تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات در خصوص بررسی وضعیت صلاحیت اقدامات ویژه‌ای انجام شده، اضافه کرد: در این دوره سه فرم تحقیق در محل تحصیل، محل سکونت و محل کار تهیه شده و توسط کارشناسان ما بررسی‌ها و تحقیقات محلی صورت گرفته است.

لطفی ادامه داد: همچنین با ۵۱ نفر از کاندیداها نیز به طور متوسط به مدت یک ساعت توسط کارشناسان ما مصاحبه صورت گرفته است.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت حفظ سلامت انتخابات را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در این عرصه گفت: یکی از نشریات محلی عکس و مطالبی را درباره یکی از نامزدهای انتخابات مجلس به چاپ رسانده بود که جزو تبلیغات انتخاباتی محسوب می‌شد.

رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم با اشاره به اینکه از این نشریه به دستگاه قضایی شکایت خواهد شد،‌ ادامه داد: فرصت زمان برای تبلیغات کاندیداها هشت روز قبل از انتخابات تا ۲۴ ساعت مانده به آغاز انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه با تخلفات در زمینه تبلیغات زود هنگام انتخاباتی برخورد قانونی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: برخی از جلساتی که برگزار می‌شود خروجی آنها چیزی جز تبلیغات زود هنگام انتخاباتی نیست.

لطفی با اشاره به وضعیت تایید و یا عدم تایید صلاحیت برخی کاندیداها تصریح کرد: قانون همه مسائل را در نظر گرفته و کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده می‌توانند نسبت به پیگیری از مسیر قانون اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسوول ضرورت حفظ سلامت و امنیت انتخابات را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: مجریان برگزاری انتخابات، ناظرین، کاندیداها و مردم همه باید دست به دست هم دهند تا این انتخابات با شکل باشکوه و در نهایت سلامت و امنیت برگزار شود تا بتوانیم برگ زرین دیگری را بر دفتر انقلاب اسلامی بیافزاییم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.onek49nao5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما