پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 39162
منبع : سلامت آنلاین

کاهش مدت تهیه دارو و هزینه‌های بیماران

قم نيوز : قم نیوز: به گفته معاون مدیر کل دارویی وزارت بهداشت، پس از تحولات اقتصادی پسابرجام، زمان تهیه دارو و همچنین هزینه‌های بیماران کاهش خواهد یافت.
کاهش مدت تهیه دارو و هزینه‌های بیماران
به گزارش قم نیوز، مصطفی کریمی در مراسم معرفی جدیدترین داروهای ضد سرطان گفت: با توجه به صنعت روبه رشد دارویی کشور و در راستای تعامل با صنایع داروسازی دنیا و ضرورت بهره گیری از تکنولوژی های جدید علم داروسازی دنیا، در تلاشیم با رفع تحریم های ظالمانه غرب، نیاز بیش از ۹۷ درصدی بازار دارویی کشور را از طریق تولیدات داخلی برطرف سازیم.

 وی با بیان این مطلب که در چند ماه گذشته، تعدادی از شرکت های دارویی خارجی برای سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی و تخصص ساخت داروهای مورد نیاز کشور به ایران آمده اند اظهار داشت: با ورود شرکتهای خارجی و سرمایه گذاری مشترک آنها با شرکت های دارویی داخلی، ضمن انتقال دانش فنی، مدت زمان تهیه و هزینه داروهای مورد نیاز بیماران کاهش خواهد یافت.

این مقام مسئول از آمادگی دولت برای تسریع در روند اخذ پروانه ساخت دارو و صدور گواهی ثبت در کشورهای مقصد خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که تکنولوژی تولید داروهای موردنیاز خود را با اولویت بومی سازی ساخت دارو به مرحله انجام رسانیده است.

علی امیر سوادکوهی، رییس انجمن مراقبت های ویژه ایران نیز در این مراسم با اظهار خرسندی از تولید داروهای موردنیاز بیماران در داخل کشور اظهار کرد: وجود چنین شر کت هایی علاوه بر جذب سرمایه گذار خارجی، تکنولوژی و علم روز پزشکی را به داخل کشور منتقل می کند و نیاز بیماران را تامین و آرامش آنان را فراهم می آورد.

فرهاد سمیعی، دبیر انجمن سرطان ایران نیز با تشریح تاریخچه بیماری سرطان، از سرطان به عنوان بیماری خاموش یاد کرد و خواستار توجه بیش از پیش دولت و محافل علمی به آگاهی بخشی بیش از پیش بروز سرطان شد.
ربابه طاهرپناه، فوق تخصص نازایی و مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت نیز در این مراسم از هزینه های سنگین داروهای خارجی سخن گفت و افزود: با انتقال دانش ساخت داروهای مورد نیاز به داخل کشور، علاوه بر تامین نیاز دارویی بیماران با کمترین هزینه، صرفه جویی ارزی، اشتغال زایی و انگیزه جدید برای پژوهشگران نیز حاصل می شود.

وی با اشاره به نبود آمار صحیح از میزان ناباروری در کشور اعلام کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارت بهداشت و تهیه پرسشنامه های لازم، تا پایان سال جاری، آمار شیوع ناباروری در کشور به صورت علمی و رسمی بدست می آید که در این صورت شرکتهای دارویی با برنامه ریزی دقیق تری نسبت به ارائه داروهای مرتبط اقدام می کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcau6ne.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما