پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : 28828
تحقق اقتصاد مقاومتی کاهش ناگهانی قیمت

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای برای از میان برداشتن بن‌بست‌ها است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: با اقتصاد مقاوتی و تکیه به تولید داخلی است که می‌توانیم تحریم‌ها و کاهش ناگهانی قیمت نفت را بی‌اثر کنیم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی: اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای برای از میان برداشتن بن‌بست‌ها است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز در جمع خبرنگاران در محل کمیسیون‌های مطالعات اسلامی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: از مهم‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بوده و ما استقلال را همراه آزادی در انقلاب اسلامی جستجو می‌کنیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام استقلال با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ابعاد گوناگونی وجود دارد اما آنچه برای ما بسیار مهم بوده مسئله استقلال و خودکفایی اقتصادی است، تصریح کرد: این موضوع برای همه ملت‌ها مورد توجه است از همین رو در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در برهه‌های متمادی تلاش‌ها بر تحقق استقلال اقتصادی همه جانبه بود و این از آرمان‌های امام و انقلاب بوده است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه برای داشتن استقلال از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ایم، عنوان کرد: هنوز تا آرمان‌های نهایی فاصله بسیاری داریم اما در عرصه‌های فراوانی تلاش کردیم با این وجود هنوز رشته اقتصادی ما به نفت و خام فروشی قطع نشده که با تحقق اقتصاد مقاومتی این موضوع محقق می‌شود.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید بومی و استفاده از ظرفیت‌های بومی و اسلامی است تصریح کرد: با تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور بهره ببریم و به جایگاه اول منطقه دست پیدا کنیم.
 
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه نسخه اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی چراغ راه ما است و تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه‌ای بر دوش همه ملت و نیازمند عزم ملی است.
 
دبیر علمی همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین، با بیان اینکه برای برداشتن و شکستن بن بست‌ها می‌توان با تحقق اقتصاد مقاومتی الگویی در منطقه باشیم، عنوان کرد: با اقتصاد مقاوتی و تکیه به تولید داخلی است که می‌توانیم تحریم‌ها و کاهش ناگهانی قیمت نفت را بی‌اثر کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه همه ملت نسبت به آینده باید با جدیت سیاست اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کنند افزود: شرایط جهانی شرایط ویژه‌ای است از همین رو باید با جدیت تمام و همت والا برای رسیدن به استقلال اقتصادی تلاش کنیم در برابر نسل‌های آینده شرمنده نشویم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه اگر برای آینده تدبیر نداشته باشیم در برابر نسل‌های آینده جوابی نخواهیم داشت اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی یک وظیفه همگانی است که اگر بتوانیم به ندای رهبری لبیک بگوئیم و همه سیاست‌های اقتصادی را در همه ابعاد با همت بلند و با تلاش مضاعف انجام دهیم الگویی برای منطقه خواهیم بود.
 
وی با اشاره به اینکه دولت باید به عنوان بخش کارآمد، تدبیر امور را دنبال و نظارت و استراتژی لازم را تدوین کند، خاطرنشان کرد: دولت باید بخش‌های عمومی را بسیج کند، تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای است برای اینکه بعد از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی بن بست‌ها را از سر راه برداریم و به جایگاه و قله‌های بلند برسیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حسن تدبیر لازم است، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگسازی است، فرهنگ ما باید بر مبنای خود اتکایی باشد در این راستا این موضوع نیازمند عزم و اراده ملی است.
 
وی لزوم بهره وری را مورد توجه قرار داد و گفت: بسیج عمومی، تلاش و مجاهدت می‌تواند ما را به قله‌های پیشرفت برساند و ظرف کمتر از 8 سال تولید ناخالص ملی کشور را به بیش از چندین برابر رشد پیدا دهد در این راستا باید دولت گره رشد توسعه ناخالص را باز کند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdch66ni.23n6idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما