يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 39212
منبع : خبرگزاری مهر
طی سال گذشته انجام شد؛

ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به بیش از ۵۶ هزار نفر در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سال ۹۴ بیش از ۵۶ هزار نفر در قم از خدمات مشاوره و روانشناختی استفاده کرده‌اند که این تعداد ۲۹ هزار نفر با صدای مشاور تماس تلفنی داشته‌اند.
ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به بیش از ۵۶ هزار نفر در قم
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه گفت: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی مسئول نظارت بر فعالیت علمی و آموزشی مراکز مشاوره است و صدور مجوز این‌گونه مراکز در سه سطح مراکز سلامت روان محلی، مراکز مشاوره عمومی و مراکز تخصصی انجام می‌شود که این دفتر با انجام خدمات مشاوره تلفنی و حضوری، به تماس گیرندگان خط ۱۴۸۰ و مراجعین مراکز مشاوره خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: در سال ۹۴ بیش از ۵۶ هزار نفر از خدمات مشاوره و روانشناختی استفاده کرده‌اند که این تعداد بالغ بر ۲۹ هزار نفر با صدای مشاور تماس تلفنی داشته‌اند و بیش از ۲۷ هزار نفر نیز به مراکز غیردولتی مشاوره‌ای تحت نظارت این سازمان مراجعه داشته و از خدمات آنان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان کرد: تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ راه ارتباط میان مشاور و تماس گیرنده است که با حضور مشاوران مجرب در دو نوبت کاری صبح و عصر در زمینه مسائل خانوادگی و تربیت کودک و سایر مسائل روانشناختی بوده و به صورت استانی پاسخگوی تماس متقاضیان است.

وی اظهار کرد: بیشترین مراجعان واحد حضوری نیز متأهل و مؤنث و با تحصیلات لیسانس و بالاتر است و تا پایان سال ۹۴ مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بابت مشاوره به هزار و ۵۰۰ نفر از افرادی که نیازمند مشاوره بوده اما قادر به پرداخت هزینه‌های آن نبودند به مراکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی تحت عنوان یارانه پرداخت شده است.

سلیقه اظهار کرد: مددجویان بهزیستی که نیازمند خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی هستند با پوشش یارانه‌ای به صورت رایگان به بخش خصوصی ارجاع داده می‌شوند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر ۱۶ مرکز مشاوره عمومی و خدمات روانشناختی و ۲ مرکز سلامت روان محلی تحت نظارت سازمان بهزیستی قم در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgxx9w.ak9yq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما