دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 39419
معاون استاندار قم:

صنایع دستی بومی استان قم تقویت شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه فروش محصولات چینی مانند تسبیح و سجاده در قم که نوعی صنایع دستی محصوب می شود دارای سرمایه در گردش زیادی است گفت: پیشنهاد دارم به سمتی برویم که صنایع دستی بومی استان تقویت شود.
صنایع دستی بومی استان قم تقویت شود
به گزارش قم نیوز، یونس عالی پور عصر امروز در کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد در زمینه مشاغل خانگی ۲۵۰ عنوان مشاغل تعریف شده داریم که ۸۰ تا ۹۰ مورد آن با نیازهای بومی قم مطابق است اظهارداشت: گزارشی سال قبل در شورای فرهنگی هنری داده شد که به کالاهای خارجی که محصول سفر در آن اشاره شده بود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه این محصولات سرمایه در گردش زیادی دارد و اکثرا محصولات چینی هستند افزود: پیشنهاد دارم به سمتی برویم که صنایع دستی بومی استان تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه چند هزار صنعت گر در قم داریم که یا اموزش ندیده اند و یا نمی دانند چگونه به این زمینه ورود کنند افزود: این وقت و انرژی سازمان بسیج سازندگی باید در زمینه مشاغل خانگی در بخش هایی که مورد غفلت قرار گرفته صرف شود.

عالی پور با اشاره به ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در صورتی که این موارد به دقت بررسی و مورد توجه قرار گیرد در سالهای آینده شاهد پیشرفت خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcf1jdm.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما