سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 39433
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم تأکید کرد

لزوم تغییر رفتار دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پاسخگویی به مطالبات، تغییر برخی از رفتارها را دنبال کنند و گزارش این تحول را به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم گزارش دهند.
لزوم تغییر رفتار دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی بعد از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مسؤولان باید تمرکز خود را به مباحث اصلی اقتصاد مقاومتی اختصاص دهند، اظهار کرد: بدون درک مفاهیم اصلی اقتصاد مقاومتی مشکلات این عرصه رفع نمی‌شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پاسخگویی به مطالبات، تغییر برخی از رفتارها را دنبال کنند و گزارش این تحول را به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم گزارش دهند.

استاندار قم با اشاره به آغاز فعالیت کارگروه هماهنگی امور اقتصادی در استان قم عنوان کرد: اقتصاد خرد تاثیر جدی در مشاغل خانگی و صنایع دستی دارد به همین علت توسعه این محور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت فرش به عنوان یکی از ارکان صنایع دستی نیازی به نظارت‌های خاص ندارد، گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در تولید و فروش این محصولات تاثیر مستقیم دارد به همین علت این امر باید از چارچوب ادارات دولتی خارج شده و آحاد مردم بر اساس آگاهی مشخصی در این راستا مشارکت داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه کارگاه‌های توجیهی و آموزشی باید برای انتقال فهم درست از روند تسهیل‌گری تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های اجرایی دنبال شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تاثیرات تحریم در نقاط حساس به خوبی قابل مشاهده بوده است و کارگروه‌های رفع مشکلات تحریم با بازی کردن با کلمات به نتیجه مورد نظر نمی‌رسیدند، این امر نباید در حوزه اقتصاد مقاومتی بازسازی شود.

وی با بیان اینکه فقط پرداختن به تعاریف اقتصاد مقاومتی نتیجه‌بخش نیست، گفت: امسال باید در سال اقدام و عمل برنامه‌های راهبردی و عملیاتی را در دستور کار خود قرار دهیم.

استاندار قم در پایان سخنان خود از حمایت‌های سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برای توسعه کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط تقدیر کرد و افزود: امیدواریم با پیگیری مطالبات مسؤولان سپاه استان قم به عنوان فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی موانع پیشبرد اهداف این عرصه را رفع کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbfabf.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما