يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 39546
استاندار قم

گرد و غبار قم ریشه داخلی دارد/ حق آبه های کشاورزی تنظیم شود

قم نيوز : قم نیوز:استاندار قم با اشاره به گرد وغبارهای صورت گرفته در روزهای اخیر، بر لزوم استفاده از روش های گوناگون در صرفه جویی از آب تاکید کرد.
گرد و غبار قم ریشه داخلی دارد/ حق آبه های کشاورزی تنظیم شود
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی صبح امروز در شورای حفاظت از منابع آب استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به مشکلات کمبود آب در استان قم بر لزوم پیگیری حل مشکلات استخرها و بهره برداری بیش از حد آب از قنات ها تاکید کرد. وی به گرد و خاک حاکم در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: این گرد و غبار ریشه داخلی داشته و حاصل بیابان زایی است و ارتباطی به کشورهای اطراف ندارد.

استاندار قم با تاکید برلزوم جداسازی و مشخص کردن چاه های مجاز و غیرمجاز از یکدیگر، اظهار کرد:چاه های غیر مجاز باید هر به منظور کاهش هدر رفت آب هر چه سریع تر پر شده و این مسئله به بخشداری ها ابلاغ شود.

وی بر کم آبی را مسئله ای جدی در استان قم خواند و خاطرنشان کرد: ساماندهی استخرهای دو منظوره کشاورزی و قنات ها در استان می تواند در مبارزه با کم آبی موثر باشد. صادقی مطرح کرد: به منظور مقابله با بحران های کم آبی در قم باید راه کارهای پیشگیرانه اتخاذ شودکه در مصرف آب صرفه جویی شود، حل مشکل آب شهرک های صنعتی یکی از مهم ترین مسائل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم با تاکید بر نصب کنتور هوشمند بر روی چاه، بیان کرد: این یکی دیگر از راهکارهایی است که می تواند از برداشت بی جا آب از چاه ها جلوگیری کند.

وی بر تنظیم حق آبه های کشاورزی تاکید کرد و خاظرنشان کرد: باید کشاورزی را به سمتی ببریم که در آن از تولید محصولات با مصرف زیاد آب اجتناب شده و محصولات کم آب زی تولید شود.

صادقی اصرار بر تولید همه محصولات در استان و کشور را منطقی ندانست و تاکید کرد: وضعیت جغرافیایی و اقلیمی استان به گونه ای است که در برخی از محصولات به علت نیاز به آب زیاد نمی توانیم خودکفا باشیم و می توانیم آن را از استان های دیگر وارد کنیم.
استاندارقم در رابطه با تنش های صورت گرفته در رابطه با استفاده از منابع آب در فضای سبز شهری و صنعت، افزود:  در مورد شورای حفاظت از آب برای بررسی دستورات جلسه است و مباحث چالشی باید در کارگروه‌ها مطرح شود نه اینکه این مباحث را در این جلسه مطرح کنیم.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcg3n9w.ak9yt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما