دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 39573
منبع : سلامت آنلاین

هشدار: گرفتن عکس سلفی به پوستتان صدمه می‌زند

قم نيوز : قم نیوز: محققان می‌گویند حتی نور آبی ساطع شده از صفحه‌های موبایل و رایانه هم می‌تواند به پوست آسیب بزند و باعث ایجاد چین‌وچروک و سرعت گرفتن پیری شود.
هشدار: گرفتن عکس سلفی به پوستتان صدمه می‌زند
به گزارش قم نیوز، معتادان به عکس سلفی توجه کنند! متخصصان پوست در پی انجام تحقیقی تازه هشدار داده‌اند که قرار گرفتن چهره شما در برابر تابش نور ساطع‌شده از گوشی‌های هوشمندتان ممکن است به پوستتان آسیب برساند و باعث افزایش سرعت پیری و گسترش چین‌وچروک در آن شود.

به نقل از ایندین‌اکسپرس، متخصصان پوستی فقط با یک نگاه به آسیب‌دیدگی بیشتر صورت کسی می‌توانند بگویند که با کدام دست تلفن همراه خود را نگاه داشته تا عکسی سلفی بگیرد.

سیمون زواکی، یکی از مدیران کلینیک پوست «لینیا» در انگلستان می‌گوید: «بلاگ‌نویس‌ها و کسانی که عکس‌های سلفی زیادی می‌گیرند باید نگران سلامتی خود باشند. حتی نور آبی ساطع‌شده از نمایشگرهای رایانه یا گوشی همراه، می‌تواند به پوست صدمه بزند».

بر اساس گزارش روزنامه تلگراف، کارشناسان معتقدند تابش الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه با آسیب رساندن به دی‌ان‌ای، پوست را پیر می‌کند. این می‌تواند باعث ایجاد شکست‌هایی در رشته دی‌ان‌ای شود که می‌تواند از ترمیم خودکار پوست جلوگیری کند و استرس اکسیدان‌کننده‌ای بر سلول‌ها وارد آورد و در نهایت سبب گسترش چین‌وچروک شود.

زین اوباگی، در موسسه بهداشت پوست اوباگی، در ایالات متحده می‌گوید: «تصور کنید در حال دیدن فیلمی روی رایانه یا گوشی همراهتان هستید در حالی متوجه لطمه‌ای هم نیستید که به بافت صورتتان وارد می‌شود. من گمان می‌کنم ما به ایجاد یک مکانیسم دفاعی نیاز داریم چون نور این وسایل از منبعی مغناطیسی تغذیه می‌شود که بر پوست اثر می‌گذارد. این میدان مغناطیسی مواد معدنی پوست را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که کرم‌های ضد آفتاب هم نمی‌توانند از شما در برابر آنها محافظت کنند».

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgwn9w.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما