چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 39646
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

احداث باغ پرندگان و آكواريوم شهري در دستور كار شهرداري قم

قم نيوز : قم نیوز: دكتر سقائيان نژاد شهردار قم گفت: باغ پرندگان و آكواريوم شهري در برنامه احداث در شهر قم مي باشد و در اين زمينه مكان يابي براي پروژه ها صورت گرفته است.
احداث باغ پرندگان و آكواريوم شهري در دستور كار شهرداري قم
به گزارش قم نیوز،  دكتر سقائيان نژاد پيش از ظهر امروز در حاشيه بازديد نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي از پروژه‌هاي پل ميثم، تقاطع سه سطحه عمارياسر و ۱۵ خرداد، تقاطع امام علي و عمارياسر، رمپ و لوپ پل ۹ دي، تقاطع سه سطحه شهيدان محمودنژاد- بلوار جمهوري ، بلوار مرجعيت و منوريل قم، با بيان اينكه وحدت خوبي بين مسوولان و نمايندگان مجلس در قم وجود دارد، تصريح كرد: همه بايد دست به دست هم دهيم تا با همكاري يكديگر مسائل و مشكلات قم را در سطح ملي بررسي و براي رفع آن‌ها تلاش كنيم.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي شگرف قم در زمينه‌هاي مختلف، خاطرنشان كرد: اگر همين ظرفيت‌هاي مهم به كار گرفته شود مي‌تواند تحولي چشمگير در قم ايجاد كرد، قم مي تواند با حمايت هاي بيشتر گام هاي بلندتري در توسعه و پيشرفت بردارد.

سقائيان نژاد با اشاره به اقدامات شهرداري در زمينه‌هاي زيست محيطي اظهار كرد: خوشبختانه با تدبيري كه صورت گرفت نهضت درختكاري در سطح شهر قم شروع شده و نزديك به ۵۰۰ ليتر آب در ثانيه و پساب پيش بيني شده كه بتوان ظرفيت فضاي سبز خوبي در قم ايجاد كرد كه در اين زمينه حجم زيادي درختكاري در ماه هاي اخير انجام شده است.

وي ضمن دعوت از مردم براي همكاري در توسعه فضاي سبز قم تصريح كرد: قم كمبودهاي فراواني در زمينه فضاي سبز دارد، تلاش داريم هر سال بتوانيم سه مترمربع به سرانه فضاي سبز قم اضافه كنيم و به استانداردها در اين زمينه نزديك شويم.

شهردار قم با اشاره به پروژه‌هاي تفريحي آينده شهر قم، نياز به توسعه فضاهاي تفريحي در اين شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: قم در زمينه‌هاي تفريحي و گردشگري نيز نيازمند توسعه خدمات است كه در اين زمينه پروژه‌هايي در شهر تعريف شده است.

وي با بيان اينكه دو پروژه باغ پرندگان و آكواريوم در دستور كار احداث در شهر است، افزود: در مطالعاتي قبلي بوستان غدير به عنوان محل احداث باغ پرندگان در نظر گرفته شده بود اما با بررسي كه دوباره انجام شد بلوار شهيد آويني براي اين پروژه انتخاب شده است.

سقائيان نژاد ظرفيت سازي در حاشيه بلوار مرجعيت و فضاهاي بكر شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: با توسعه تفرجگاه‌ها در شهر مي‌توان ظرفيت خوبي براي شهر ايجاد كرد و قابليت‌هاي گردشگري قم را افزايش داد، تا مردم در كنار جنبه هاي زيارتي بتوانند از جنبه هاي تفريحي و سياحتي نيز بهره مند شوند.

وي با تاكيد بر اينكه تا پايان سال ۹۵ چند پروژه بزرگ شهري به بهره برداري مي‌رسد، اظهار كرد: اتمام اين پروژه‌ها بخشي از مشكلات شهر را كاهش خواهد داد و رضايتمندي مردم را به دنبال خواهد داشت.

شهردار قم با بيان اينكه تمام پروژه‌هايي كه امروز بازديد شد تا پايان سال به بهره برداري خواهد رسيد، خاطرنشان كرد: براي تعريف پروژه‌هاي جديد با برنامه پيش مي‌رويم تا مشكلات و معضلات گذشته تكرار نشود، تمام پروژه هاي نيمه كاره نيز در مرحله افتتاح قرار دارند و طبق زمانبندي مشخص شده تا پايان سال راه اندازي خواهند شد.

وي با اشاره به وضعيت پروژه‌هاي قطار شهري خاطر نشان كرد: مترو در وضعيت خوبي پيش مي‌رود و مراحل نهايي تكميل منوريل نيز در حال ادامه است.

سقائيان نژاد با بيان اينكه سعي داريم فاز نخست منوريل را نيز تا پايان سال به بهره برداري برسانيم، به ابعاد مختلف اين پروژه در قم اشاره كرد و افزود: عمده خط منوريل آماده شده و اجراي ايستگاه‌ها در حال انجام است و دو واگن منوريل نيز در اختيار قرار گرفته است.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم با دو واگن منوريل را راه اندازي كنيم امكان افتتاح تا پايان سال وجود دارد اما عملاً با دو واگن امكان استفاده كامل از آن وجود نخواهد داشت.

شهردار قم تصريح كرد: اگر ۱۰ واگن جديد به سيستم منوريل اضافه نشود با همين امكانات پروژه راه اندازي خواهد شد و در صورت اضافه شدن، آماده افتتاح اين خط به طول ۴.۷ كيلومتر هستيم.

وي با اشاره به برنامه شهرداري براي ادامه مسير پروژه منوريل خاطرنشان كرد: پس از افتتاح اين خط تا ميدان مطهري، بسته به نظر و خواست مردم در خصوص ادامه پروژه تصميم گيري مي‌كنيم.

سقائيان نژاد تصريح كرد: نظر كارشناسان و خواست مردم تعيين كننده وضعيت ادامه پروژه يا توقف آن را خواهد بود

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch--nx.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما