دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 39417
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

مشكلات قم در سطح ملي مورد توجه قرار بگيرد

قم نيوز : قم نیوز: دكتر سقائيان نژاد خواستار توجه به قم در سطح ملي براي جبران مشكلات اين شهر شد.
مشكلات قم در سطح ملي مورد توجه قرار بگيرد
به گزارش قم نیوز، دكتر سقائيان‌نژاد  با اشاره به اينكه پيش از قبول مسئوليت در قم تصوير متفاوتي از اين شهر داشته اظهار كرد: در عرض يك سالي كه از عمر مديريتم در شهرداري قم مي‌گذرد با چهره‌ و سيماي متفاوتي از اين شهر آشنا شدم كه برايم قابل تأمل است.

وي با بيان اينكه قم منشأ انقلاب بوده و اتفاقات مهمي مانند ۱۵ خرداد و قيام ۱۹ دي از اين شهر شكل گرفته است افزود: قم شهري است كه ساحت قدسي حرم كريمه اهل بيت(س) را با خود دارد و غير از اينها قواي سه گانه هم تقريباً از قم منشأ گرفته‌اند. جامعه مدرسين٬ مجلس خبرگان رهبري و شوراي نگهبان هم در قم پايگاه دارند.

شهردار قم با اشاره به بي‌توجهي‌هايي كه به شهر قم در سال‌هاي گذشته صورت گرفته ابراز داشت: وقتي قم اينهمه اهميت دارد چرا بايد وضعيت زندگي مردم و مسائل اجتماعي در آن اينگونه باشد؟

وي افزود: واقعيت اين است كه قم يك روستا شهر بود كه اسمش را گذاشته‌ايم استان و امكاناتي را كه در حد يك استان بايد به قم داده شود٬ از اين استان دريغ شده است.

سقائيان‌نژاد با اشاره به كمبودهاي شهر قم در عرصه‌هاي مختلف گفت: اين شهر در نما و منظر شهري از هيچ الگويي پيروي نكرده است. مقام معظم رهبري هم به حق فرموده‌اند كه در قم هيچ اثري از معماري و شهرسازي اسلامي كه مورد انتظار است٬ ديده نمي‌شود.

وي با اشاره به مشكلات بافت فرسوده در قم ابراز داشت: بافت فرسوده‌اي كه اطراف شهر و در مركز شهر است همه بايد جمع شود تا بشود الگوي جديدي پياده كرد كه اين هم كار يك سال و دو سال نيست. 

شهردار قم ريشه بخشي از مشكلات در قم را كوتاه بودن عمر مديريت‌ها دانست و ابراز داشت: مديريت پايدار يكي از مهم‌ترين لازمه‌هاي يك جامعه موفق است اما در قم عمر مديريت‌ها كوتاه است. عمر مديريت‌ها حداقل بايد ۶ سال باشد اما مديريت‌هاي يك سال و دو ساله در قم نمايانگر وضعيت ناپايدار استان است.

وي با بيان اينكه يكي از بحث‌هاي اصلي ما در زمينه نقص نگاه به قم در مسئله بودجه ديده مي‌شود تصريح كرد: يك سري تعهدات را برخي دستگاه‌ها به قم داشته‌اند كه بعد از اينكه قم استان شده و اداره آن به خودش واگذار شده٬ اين تعهدات انجام نشده است و مشكلات بسيار ديگر كه مجال بيان همه آنها نيست.

سقائيان‌نژاد با اشاره به اينكه قم يك شهر ملي و بين‌المللي است گفت: بارها گفته‌ايم كه نگاه به قم بايد ملي باشد و مشكلاتش در آن سطح ديده و برطرف شود.
 
انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd5o0s.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما