پنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 39680
منبع : پایگاه اطلاع رسانی مرکز بهداشت استان قم
به همت تیم‌های نظارتی مرکز بهداشت صورت گرفت

کشف و معدوم‌سازی 4 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با ماه مبارک رمضان و تشدید نظارت های بهداشتی مرکز بهداشت قم، بیش از چهار تن مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و معدوم‌سازی شد.
کشف و معدوم‌سازی 4 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم
به گزارش قم نیوز، تیم‌های نظارت و بازرسی مرکز بهداشت استان قم در ایام ماه مبارک رمضان، با تشدید نظارت‌های خود موفق شدند بیش از 4 تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف را کشف و معدوم کنند.

بنابر این گزارش در این مدت 21 جلسه هماهنگی با مساجد و اماکن مذهبی و 46 جلسه توجیهی و آموزشی ویژه با کارشناسان و متصدیان مراکز حساس برگزار و همچنین نظارت‌های روتین نیز انجام شده است.

در همین راستا، 6 اکیپ نظارت‌های ویژه ماه رمضان از صبح لغایت 2 بامداد به صورت روزانه فعالیت داشته که در این مدت 2 هزار و 425 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و 474 مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع آش، حلیم و قنادی‌ها صورت گرفته است.

همچنین 208 مورد نمونه برداری انجام که 158 مورد آن اختصاص به مواد غذایی مصرفی در ماه مبارک رمضان از جمله آش، حلیم، زولبیا و بامیه و ... دارد که پس از بررسی‌های صورت گرفته، میزان زولبیا و بامیه خارج شده از سطح عرضه و مصرف به 797 کیلوگرم، آش و حلیم 124 کیلوگرم و سایر مواد غذایی نیز 3 هزار و 372 کیلوگرم بوده که معدوم سازی شده است.

این گزارش می‌افزاید، با حساسیت و نظارت‌های دقیق کارشناسان 22 مرکز متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند و  172 مورد اخطار بهداشتی صادر و 8 مکان متخلف تعطیل و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

نظارت بر استخرها نیز از دیگر برنامه‌های تیم‌های نظارتی مرکز بهداشت قم بود که با توجه به استقبال مردم ازاین استخرها بعد از افطار، وضعیت بهداشتی و کنترل دقیق میزان کلر این استخرها نیز در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfxvdm.w6d1cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما