سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 39788
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پروژه‌هاي شهرداري متناسب با اقتصاد مقاومتي پيگيري مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم گفت: در پروژه‌هاي شهرداري سعي شده است مباحث اقتصاد مقاومتي به صورت زيربنايي در نظر گرفته شود تا زيرساخت‌هاي شهري به صورت مناسب در شهر ايجاد گردد.
پروژه‌هاي شهرداري متناسب با اقتصاد مقاومتي پيگيري مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محسن رنجبر با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتي در پروژه‌هاي شهرداري اظهار كرد: انجام پروژه‌هايي در شهر پيگيري مي‌شود كه لزوم آن براي افزايش كيفيت زندگي مردم نمايان است و نياز به انجام آن وجود دارد.

معاون شهردار قم با بيان اينكه ما تلاش كرده ايم تا منويات مقام معظم رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي را در تنظيم برنامه‌ها شهرداري به كار ببريم، گفت: سعي شده است مبناي پروژه‌هايي كه در بودجه سال ۹۵ تعريف شده توجه به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغي رهبري باشد.

وي خاطرنشان كرد: مي‌خواهيم پروژه‌ها را به بهترين و با كيفيت ترين شكل ممكن انجام دهيم، در بعد كلان با ايجاد نظام‌هايي كه در مديريت براي بهره‌وري تعريف مي‌شود مانند كنترل پروژه و ارزيابي عملكرد، فضاي كلي حركت بهره‌ور در انجام پروژه‌ها فراهم شده است.

رنجبر عنوان كرد: در انجام پروژه‌ها بهترين، بهره‌ورترين و سريع‌ترين مسير براي اجراي پروژه در سيستم كنترل پروژه فراهم شده، و زمان انجام كارها،‌ زيراقدامات، دوره انجام كار و مسؤوليت افراد در بخش‌هاي مختلف دراين  سيستم فراهم شده است.

وي گفت: برنامه‌اي براي همه بخش‌هاي شهرداري و افراد در دستور كار داريم كه مشخص مي كند افراد هر روز بايد چه كارهايي انجام دهند و چه اندازه فرصت دارند كه آنرا به نتيجه هدف گذاري شده برسانند، اين موضوع در بهره‌ور شدن انجام پروژه‌ها مؤثر بوده كه يكي از شاخصه‌هاي اجراي اقتصاد مقاومتي است.

معاون برنامه‌ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم يادآور شد: در كنار اين موارد نظام ارزيابي عملكرد در حال پياده‌سازي است، كه به برون داده‌ها توجه مي‌كند و شاخص‌هايي را تعريف مي‌كند و روي نتايج تمركز دارد.

وي به عنوان نمونه بهينه كردن  مصرف انرژي در شهرداري را يكي از مصاديق توجه به  اقتصاد مقاومتي بر اساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب ذكر كرد و افزود: در نظر داريم مصرف انرژي را با شاخص گذاريهاي هدفمند بهينه كنيم، اين امر كه نياز مصرف الكتريكي در هر بخش شهرداري چه اندازه است، بر اساس استانداردهايي محاسبه و اجرايي مي‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcevf8x.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما