شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 39890
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

ناوگان حمل و نقل عمومي قم نيازمند ۷۰۰ دستگاه اتوبوس است

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قم گفت: استاندارد و نياز ناوگان حمل و نقل عمومي در شهر قم ۷۰۰ دستگاه است كه در حال حاضر تنها ۳۵۰ دستگاه اتوبوس در قم فعال هستند.
ناوگان حمل و نقل عمومي قم نيازمند ۷۰۰ دستگاه اتوبوس است
به گزارش قم نیوز، حسين مومني موحد به وضعيت خدمات رساني خطوط اتوبوسراني در شهر قم اشاره كرد و گفت: با توجه به اجراي طرح توسعه و ادغام خطوط اتوبوسراني، عوامل سازمان به طور مستمر در حال بررسي خطوط و رفع مشكلات و نيازمندي شهروندان هستند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر سازمان اتوبوسراني قم در ۱۰ خط اصلي و ۶ خط فرعي فعاليت مي كند، تصريح كرد: در طرح جديد خطوط اتوبوسراني، ناوگان از يك طرف شهر به سمت ديگر حركت مي كنند كه اين تغيير تعداد خطوط را بسيار كم كرده است.

مومني موحد با اشاره به رنگ بندي خطوط اتوبوسراني براي هدايت صحيح مردم به سمت مسيرهاي مورد نظر اظهار كرد: رنگ هايي كه در اتوبوس ها براي خطوط مشخص شده مسيرهاي قبلي خطوط و مسير فعلي را از هم تفكيك مي كند.

وي با اشاره به رويكرد سازمان اتوبوسراني براي آينده و ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي براي كاهش آلودگي محيط زيست و رفاه و آسايش مردم، اظهار كرد: سازمان اتوبوسراني در صدد افزايش ناوگان و به تبع آن توسعه خدمات حمل و نقلي در شهر قم است و در اين راستا برنامه هايي را در نظر گرفته است.

مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قم با بيان اينكه ناوگان حمل و نقل شهري قم از استانداردهاي دنيا فاصله دارد، تصريح كرد: در حال حاضر ۳۵۰ دستگاه اتوبوس ملكي و بخش خصوصي در داخل شهر فعال هستند كه اين تعداد به طور كامل نيازهاي شهر را تامين نمي كند.

وي با اشاره به استاندارد ناوگان حمل و نقل عمومي در شهرها تصريح كرد: نياز و استاندارد ناوگان حمل و نقل عمومي در شهر قم بيش از ۷۰۰ دستگاه است كه در حاضر حاضر تنها نيمي از اين تعداد در قم فعال هستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciuvap.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما