شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 40008
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

هزينه ۱۵ ميليارد توماني جهت ساماندهي بيت‌النور

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم با اشاره به اينكه ساماندهي مجموعه بيت النور در دو مقياس صورت مي‌گيرد از برآورد ۱۵ ميليارد توماني هزينه اين طرح خبر داد.
هزينه ۱۵ ميليارد توماني جهت ساماندهي بيت‌النور
به گزارش قم نیوز، عليرضا خاكي با اشاره به طرح ساماندهي بيت النور، اظهار كرد: پروژه ساماندهي اين طرح در دو مقياس طراحي شده است در برنامه كاري قرار مي‌گيرد.

مديرعامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم شهرداري قم افزود: يكي از مقياس‌هاي مربوط به فضاي محيطي منطقه است كه از تعريض معبر تا ساماندهي محيطي فضاهاي پيراموني بيت النور را شامل مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه ساماندهي ميداني كه امروز عملاً تبديل به پاركينگ شده است در دستور كار اين طرح قرار دارد، تصريح كرد:جداره سازي و كف سازي محيط پيراموني بيت النور از ديگر برنامه‌هاي اين طرح است.

خاكي تأكيد كرد: اين پروژه طرح فرادستي هم دارد كه در حال رايزني هستيم كه بتوانيم از منابع دولتي استفاده كرده و تأمين منابع كنيم و امكان دارد كه به سال‌هاي آتي واگذار شود.

مديرعامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم شهرداري قم با تأكيد بر اينكه اين طرح فرادستي شامل بحث توسعه خود مجموعه زيارتي بيت النور مي‌شود، بيان كرد: طرح اين پروژه در كميسيون ماده ۵ مصوب شد اما هنوز هزينه‌اش برآورد نشده است اما حدود ۱۵ ميليارد تومان مي‌توان هزينه‌هاي آن را پيش‌بيني كرد.

وي هزينه طرح اوليه ساماندهي پيراموني بيت النور را هم ۵۰۰ ميليون تومان تخمين زد و افزود: طراحي معماري پروژه هنوز آمده نشده و تنها طراحي شهري به نتيجه رسيده است، بايد اين طراحي معماري به سرانجام برسد و دقيقاً مشخص شود چه تعداد پلاك معارض وجود دارد و بر اساس آن ميزان اعتبار هم پيش‌بيني خواهد شد.

خاكي با اشاره به اينكه هنوز آورده‌هاي مالي طرح نيز مشخص نشده است، تصريح كرد: بيت النور در حال حاضر در حد ايده است و بايد براي به ثمر رسيدن برنامه‌ريزي‌هايي انجام شود كه بر اساس آن برآورد مالي كرده و بتوانيم منابع مالي را تأمين كنيم.

مديرعامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم شهرداري قم افزود: در خيلي از پروژه‌ها اگر وارد كار شويم منابعي را مي‌توان در دل طرح احيا كرد مثلاً مي‌توان ازاحياي زميني كه تغيير كاربري شده و با فروشش ساماندهي را پيش برد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbwgba.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما