يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 40055
منبع : خبرگزاری مهر
در ماه مبارک رمضان؛

۷.۵ تن مواد غذایی در قم از سطح عرضه و مصرف خارج شد

قم نيوز : قم نیوز: توسط بازرسان مرکز بهداشت استان قم، بیش از ۷ و نیم تن انواع مواد غذایی درطول ماه مبارک رمضان از سطح عرضه و مصرف خارج شد.
۷.۵ تن مواد غذایی در قم از سطح عرضه و مصرف خارج شد
به گزارش قم نیوز،  بازرسان مرکز بهداشت استان قم در ایام ماه مبارک رمضان با گسترش و تشدید نظارت‌های بهداشتی خود توانستند ۵ هزار و ۲۶۳ مورد بازرسی انجام داده و بیش از ۷ و نیم تن مواد غذایی از سطح عرضه و مصرف خارج کنند.

بنا بر این گزارش با آغاز ماه مبارک رمضان و تشدید نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی، روزانه در قالب ۶ اکیپ ویژه، بازرسی‌ها انجام و حدود ۷ هزار و ۶۲۸ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد از سطح عرضه و مصرف خارج شد که از این میزان ۹۴۱ کیلو زولبیا و بامیه و ۳۵۱ کیلو اختصاص به آش و حلیم داشته است.

این گزارش می‌افزاید در این مدت همچنین ۳۵۵ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و ۲۷۸ مورد اخطار بهداشتی نیز صادر شد. همچنین ۲۲ مورد امکنه غیربهداشتی تعطیل و ۳۹ نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

لازم به ذکر است در این ایام چهار مورد مسمومیت غذایی رخ داد که از نظر کنترل طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا بررسی و پیگیری‌های لازم صورت پذیرفت.

در راستای هماهنگی با مسئولان و همچنین آمادگی و حساس سازی متصدیان مراکز و متولیان مساجد و اماکن مذهبی نیز ۱۰۰ جلسه توجیهی، آموزشی و هماهنگی قبل و در طول ماه مبارک رمضان انجام شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdkz0o.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما