چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 15087
مدیر نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی قم خبر داد:

افزایش زمان فعالیت برخی از صنوف قم در ماه رمضان

قم نيوز : قم نیوز: مدیر نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی قم گفت: ساعت پایان کار صنوفی همچون کبابی، ساندویچ فروشی و آبمیوه فروشی را صرفا در ماه رمضان از ساعت ۲۴ به یک ساعت قبل از سحر افزایش داده شده است.
افزایش زمان فعالیت برخی از صنوف قم در ماه رمضان
به گزارش قم نیوز، سرهنگ سیف الدین ملکی مدیر نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی قم در جمع خبرنگاران فعالیت برخی از صنوف را در روزهای ماه رمضان ممنوع دانست و افزود: بعضی ازصنوف مانند جگرکی، کبابی، ساندویچی‌ها، آبمیوه فروشی، سفرخانه‌ها و قهوه خانه‌ها حق هیچ فعالیتی از اذان صبح تا اذان مغرب را ندارند، البته براساس تصمیم ناجا و کمیسیون نظارت صنوف به لحاظ اینکه این واحدها بتوانند خدمات بیشتری را داشته باشند، ساعات کاری آنها را افزایش داده شده است.

وی ادامه داد: ساعت پایان کار این صنوف را صرفا در ماه رمضان از ساعت 24 به یک ساعت قبل از سحر افزایش داده شده است که از طریق اتحادیه‌ها و مجامع صنفی به واحدها ابلاغ می‌شود و چنانچه این واحد‌ها در روز فعالیت کنند، با آنها برخورد می ‌شود.

مدیر نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی قم با اشاره به نحوه فعالیت رستوران‌ها در ماه رمضان گفت: کلیه واحدهای چلوکبابی ورستوران صرفا مجاز به عرضه غذا به مشتریان در ظروف یکبارمصرف به بیرون از سالن غذاخوری با رعایت کلیه شئونات اسلامی خواهند بود ومجاز به پذیرش مشتریان تا قبل از اذان مغرب نیستند.

وی اضافه کرد: واحدهای پذیرائی داخل مراکز اقامتی و واحد‌های پذیرایی داخل پایانه‌های مسافربری با رعایت استتارکامل وحفظ شئونات اسلامی وپرهیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری مجاز به سرویس دهی صرفا به مسافرین همان واحد می‌باشند.

ملکی با اشاره به نحوه فعالیت سوپرمارکت در ماه رمضان اظهار داشت: واحدهای نظیر واحدهای سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی صرفا قادر به فروش کالا هستند و سرو هرگونه مواد غذیی در این واحد‌ها ممنوع است، در غیر این صورت براساس ماده هشت از آیینامه اجرایی ماده 28 قانون مجازات اسلامی و دستورالعمل‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان قطعا با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

مدیر نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی قم با اعلام خبر ابلاغ قوانین فعالیت صنوف به کلانتری‌ها افزود: پرسنل کلانتری‌ها با ورود به بحث تخلفات صنوف در ماه رمضان، تخلفات واحدهای صنفی را به اداره نظارت عمومی اعلام می‌کنند که براساس شرح وظایف با متخلفین برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم همه متصدیان واحدهای صنفی ترتیبی اتخاد کنند و از تظاهر به روزه خواری یا عدول از ضوابط انتظامی خودداری کنند تا مجبور به برخورد با آنها نباشیم.

 
انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdca0wn6.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما