پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : 40155
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان قم خبر داد

برگزاری دوره های آموزشی توامندسازی زنان در مشاغل خانگی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی زنان در مشاغل خانگی خبرداد.
برگزاری دوره های آموزشی توامندسازی زنان در مشاغل خانگی
احمد عطارنیا در گفت و گو با خبرنگار قم نیوز با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی در بخش صنایع دستی بافت، صنایع دستی طلا و جواهر سازی و امور زراعی برگزار می شود اظهارداشت: این دوره ها با هدف توانمندسازی زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در سال جاری برای ۱۵۶ نفر برگزار می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مشاغل خانگی افزود: مشاغل خانگی یکی از راهکارهایی است که از پرمخاطب‌ترین روش‌ها در بحث اشتغال زنان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و افراد بیکار محسوب می‌شود. در روزگار کنونی که برخی مشکلات اقتصادی، ایران را در برگرفته آنچه بیش از همه می‌تواند راهگشا باشد خودکفایی و رفع وابستگی‌ها به غیر است و این موضوع میسر نمی‌شود جز با تلاش آحاد جامعه، برنامه ریزی و مدیریت علمی و مجرب و مهارت آموزی در حوزه مشاغل خانگی تا در این رهگذر با بهره‌گیری از نیروی انسانی درونی نیازهای اساسی کشور و شهرها گام به گام رفع شود.

عطارنیا ادامه داد: آنچه در این بین توجه و نگاه مسئولان را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده بحث اقتصاد مقاومتی است موضوعی که بر پایه استفاده از امکانات، مهارت و توان داخلی معطوف است. در این راستا اشتغال و استفاده از ظرفیت و توانمندی اقشار جامعه می‌تواند گامی مؤثر در تحقق این برنامه مهم باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای اعلام داشت: چهار مرکز آموزشی تابعه ثابت و سیار شهری و روستایی برای آموزش بانوان در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد. صنایع دستی بافت، تراش سنگ های قیمتی، صنایع پوشاک، امور زراعی و... از جمله دوره‌های آموزشی مشاغل خانگی زنان با هدف توانمندسازی زنان بد سرپرست و بی سرپرست بوده که در سال جاری ۱۵۶ نفر تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcenz8e.jh87ni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما