يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 40202
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

تلاش در راستای کاهش تولد نوزادان معلول/ کمک به معلولان و افراد بی‌سرپرست خیرکثیر است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: فعالیت در راستای پیشگیری و کاهش معلولیت در جامعه مفید و ضروری است و اگرچه نمی‌توان میزان معلولیت در جامعه را به صفر رساند اما هر چه این میزان کمتر شود بهتر است.
تلاش در راستای کاهش تولد نوزادان معلول/ کمک به معلولان و افراد بی‌سرپرست خیرکثیر است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی  دیدار با مسؤولان سازمان بهزیستی استان قم که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد اظهار کرد: سازمان بهزیستی نقش مهم و مؤثری در جامعه ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: برخلاف سازمان‌های دیگر که فعالیت‌هایشان حول یک یا دو بخش متمرکز است، سازمان بهزیستی در بخش‌های متعددی فعالیت می‌کند که همه بخش‌هایش از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله علوی گرگانی سازمان بهزیستی را یکی از سازمان‌های خدوم جامعه دانست و گفت: فعالیت در سازمان بهزیستی بیشتر با مسائل عاطفی پیوند دارد و نوع خدمات در این سازمان مخلوطی از عاطفی و فیزیکی است.

وی افزود: اقشاری که متصدی امور بهزیستی می‌شوند باید رقت قلب و سطح عاطفه مناسبی داشته باشند تا بتوانند به خوبی انجام وظیفه کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به افزایش مهاجرت به قم در سال‌های اخیر، عنوان کرد: در سازمان بهزیستی یک تصمیم مبنی بر ارجاع مهاجرین زیرپوشش بهزیستی به مراکز بهزیستی استان‌های خود گرفته شود.

وی با بیان اینکه با هجرت زیاد به یک استان، فعالیت و مسؤولیت سازمان بهزیستی آن استان سنگین‌تر می‌شود، گفت: در راستای کاهش مسؤولیت‌های سنگین بهزیستی قم،‌ باید بین مراکز بهزیستی استان‌های مختلف توافقنامه‌ای مبنی بر ارجاع افراد به مراکز بهزیستی استان‌های خود صورت گیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی کمک به معلولان و بی سر‌پرستان را مصداقی از ایمان عملی برشمرد و افزود: کمک به معلولان و بی‌سرپرستان خیر عظیمی را متوجه متصدیان و مجریان این امر می‌کند.

وی  فعالیت سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از تولد نوزادان معلول را قابل قدر‌دانی دانست و گفت: تلاش در راستای پیشگیری و کاهش معلولیت در جامعه از فعالیت‌های مفید و ضروری است و اگرچه نمی‌توان میزان معلولیت در جامعه را به صفر رساند اما هر چه معلولیت کمتر شود برای جامعه مفید‌تر خواهد بود.

این مرجع تقلید همچنین از خانواده معلولان خواست تا کمک بیشتری به متصدیان و مجریان امور معلولان داشته باشند و با وجود تمام زحمات نگهداری از آن‌ها را به عهده مسؤولان و مجریان این امر واگذار نکنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchiink.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما