دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 40259
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم خبر داد:

اجرای ۲۲ پروژه آبرسانی در روستاهای استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم از آغاز ۲۲ پروژه آبرسانی در سطح روستاهای استان قم خبر داد و گفت: بالاترین میزان اعتبار سال‌های اخیر برای آبرسانی روستاها اختصاص یافته است.
اجرای ۲۲ پروژه آبرسانی در روستاهای استان قم
به گزارش قم نیوز، محمد احمدی جبلی با اشاره به آغاز ۲۲ پروژه آبرسانی در سطح روستاهای استان قم گفت: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه‌ها از ۲ منبع ملی و استانی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۴ روستای استان در قالب ۸ مجتمع آبرسانی از آب سرشاخه‌های دز بهره‌مند شده‌اند، گفت: با اجرای پروژه‌هایی که امسال و سال ۹۶ از محل بنیاد برکت و صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار می‌شوند، ۲۴ روستا و در مجموع ۵۸ روستا در بخش‌های مختلف استان به سرشاخه‌های دز متصل خواهند شد.

احمدی به بند ب ماده ۵ قانون توسعه روستائی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ۱۰ درصد از اعتبارات استان در اختیار شرکت‌های آب و فاضلاب قرار می‌گیرد که با هماهنگی‌های بوجود آمده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و حوزه معاونت عمرانی استانداری ان شاءالله وضعیت بسیار مطلوبتری در روستاها را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در اولویت بندی اجرای پروژه‌ها با هماهنگی فرمانداری از درخواست‌های مردمی، گزارشات بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران و در ‌نهایت مطالعه جامع توسط اداره مطالعات شرکت استفاده شده است.

رئیس هیئت مدیره آبفا روستایی با تأکید بر شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزود: اولویت اجرا را به اتمام پروژه‌های ناتمام تخصیص داده و ۲۵ پروژه نیمه تمام با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه از ۸ مجتمع آبرسانی، ۵ یا ۶ مجتمع تا پایان سال مالی جاری به اتمام می‌رسد افزود: علاوه بر این پروژه‌ها ۷ پروژه تک روستایی هم تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و ۲ مجتمع دیگر نیز تا پایان سال مالی ۹۶ وارد مدار بهره برداری می‌شود.

احمدی افزود، امسال بیشترین اعتبارات در مدت زمان شکل گیری شرکت آبفار استان برای اجرای پروژه‌ها تخصیص داده شده و هم اکنون ۱۷ پروژه شامل آبرسانی به روستاهای فاز ۲ مجتمع کهک، مجتمع آبرسانی چاله گنبد، مجتمع آبرسانی قاهان، مجتمع قمرود، مجتمع جعفرآباد و روستاهای سناوند، حسین‌آباد، شریف‌آباد، ... در حال اجراست که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تقریباً مشکل کم آبی غالب روستاهای استان مرتفع می‌شود.

وی در پایان مدیریت تقاضا را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه از طرفی با کاهش بارندگی و از سوی دیگر با افزایش دما و همچنین افزایش جمعیت مواجهیم لازم است در راستای اصلاح این موازنه‌ هم مردم و هم مسئولین و بخصوص نخبگان اتفاق نظر داشته باشند و مطالبات مردم را در حوزه تقاضای آب مدیریت نمایند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjh8ex.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما