دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب : 40261
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

12 هزار مبلغ در سازمان اوقاف دارای پرونده هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 12 هزار مبلغ در سازمان اوقاف دارای پرونده هستند و از این تعداد هزار و 500 نفر از قبول‌شدگان آزمون سال گذشته هستند.
12 هزار مبلغ در سازمان اوقاف دارای پرونده هستند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد شعبانی  با اشاره به فعالیت‌های اداره کل اعزام مبلغ اظهار کرد: این اداره بر اساس وظیفه ذاتی خود به اعزام مبلغان توانمند به امامزادگان شاخص سراسر کشور، مناطق محروم و مساجد می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: هدایت، نشر احکام، اخلاق اسلامی و تقویت اعتقادات در سطح اقشار مختلف جامعه، ‌نوجوانان و جوانان از جمله وظایف مبلغانی است که در مناسبت‌های مختلف به مناطق اعزام می‌شوند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اهل بیت(ع) برای ما الگو و اسوه هستند، گفت: وظیفه مبلغان معرفی این اسوه‌ها به مردم است، به منظور اینکه مبلغان بتوانند به وظیفه خود به طور مناسب عمل کنند، اداره‌کل اعزام مبلغ اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در زمینه اعتقادی، ‌معارف و سیره اهل بیت(ع) می‌کند.

وی عنوان کرد: بحث احکام از دیگر مسائل مورد نیاز و سؤالات پرتکرار مردم در مناسبت‌های تبلیغی است، این امر نشان می‌دهد اعتقادات مردم و التزام عملی آنها به احکام شریعت اسلامی چه اندازه است.

شعبانی یادآور شد: شناختن روایات، برداشت صحیح از روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و بحث مشاوره از جمله موضوعاتی است که مبلغان باید نسبت به آن آگاه باشند.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای روحانیونی که در بخش خیمه‌های معرفت به امر مشاوره می‌پردازند، دوره‌های تخصصی مشاوره  برگزار می‌شود و باید حداقل 200 ساعت آموزش را بگذرانند تا بتوانند پاسخگوی اقشار مختلف باشند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دیگر برنامه‌های آموزشی ویژه مبلغان گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه کودک و نوجوان در سه بخش اخلاق، احکام و اعتقادات در دستور کار است که در این بخش‌ها مبانی اصلی دینی با زبان و بازی‌های کودکانه آموزش داده می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی در زمینه پاسخ به سئوالات، مشاوره و کارگروه کودک شب‌های ماه رمضان تا سحر در کوه خضر برگزار شد.

شعبانی با بیان اینکه اکنون 12 هزار مبلغ در اوقاف دارای پرونده هستند، گفت: بر اساس گزینشی که سال گذشته برگزار شد، هزار و 500 نفر به این تعداد اضافه شدند، البته این آمار به جز تعداد مبلغان بومی استان‌ها است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccsiq0.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما