شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 4028
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم:

17 محله در قم دارای سکونت‌گاه غیر رسمی است

قم نيوز : قم نیوز: مهدی متقیان از وجود 17 محله در قم که دارای سکونت‌گاه غیر رسمی هستند خبر داد و گفت: به منظور رفع محرومیت‌ها و توانمند‌سازی این محله‌ها گام‌های اساسی برداشته شده است.
17 محله در قم دارای سکونت‌گاه غیر رسمی است
به گزارش قم نیوز، مهدی متقیان صبح امروز در کارگاه ملی توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در ایران تنها یک مسئله‌ کالبدی و فیزیکی نیست و عواملی از جمله فرآیندهای سیاسی و دستورالعمل‌هایی از بالا به پایین نیز به آن دامن زده است.

وی با اشاره به مشخصات سکونت‌گاه‌های غیر رسمی گفت: ساخت و سازهای غیر قانونی، عدم رعایت اصول و استانداردهای ساخت و ساز و بهره‌مندی ناچیز از امکانات از مهم‌ترین مشخصه‌های این سکونت‌گاه‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم از شناسایی ۱۷ محله در قم که دارای سکونت‌گاه‌های غیر رسمی است خبر داد و گفت: نیاز است با پیگیری و توجه بیشتر، این محله‌ها را به استانداردهای ملی و شهری برسانیم که برای تحقق این موضوع اقداماتی صورت گرفته است.

متقیان رفاه و تامین اجتماعی شهروندان را مهم و دارای جایگاه وی‍ژه دانست و خاطرنشان کرد: باید به سمت شیوه‌هایی حرکت کنیم که افراد توانایی خود را بشناسند و از این طریق به رفاه دست یابند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زندگی‌ می‌کنند، افرادی هستند که از روستاها به شهر مهاجرت کرده‌اند و برای رفع این مهاجرت‌ها نیاز است شرایطی را در روستاها ایجاد کنیم که جلوی مهاجرت‌ها گرفته شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم تصریح کرد: در استان قم توانسته‌ایم جلوتر از سند ملی حرکت کنیم و در ۱۷ محله‌ای که دارای سکونت‌گاه‌های غیر رسمی هستند، گام‌های اساسی برداشته شده است.

به گفته‌ متقیان، در سفر اخیر مقام معظم رهبری به استان قم ۱۲۰ میلیارد تومان برای سه سال به منظور رفع مشکلات و عقب‌ماندگی‌های محلات محروم استان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.0djiw6dxcgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما