شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : 4036
سپهوند اعلام کرد:

هشدار پلیس قم نسبت به ترفندهای تلفنی کلاهبرداران

قم نيوز : قم نیوز: رییس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نسبت به وقوع سه شیوه کلاهبرداری تلفنی جدید در کشور به مردم در قم هشدار داد.
هشدار پلیس قم نسبت به ترفندهای تلفنی کلاهبرداران
به گزارش قم نیوز، سرگرد نصرالله سپهوند ظهر شنبه درباره ترفندهای تلفنی کلاهبرداران توضیح داد: برخی با تماس با کسبه تقاضای خرید کالا به مقدار فراوان و با قیمت خوب می‌کنند و آنها نیز با طمع برای سود بیشتر اطلاعات اینترنتی کارت بانکی خود را در کنار دستگاه‌های P۰SS و یا عابر بانک در اختیار آنها می‌گذارند.

سوء استفاده از نا آگاهی مردم
وی با تاکید براینکه از این طریق تاکنون میلیون‌ها تومان از شهروندان قمی کلاهبرداری کرده‌اند، افزود: این افراد از بی‌اطلاعی و کم اطلاعی برخی از کسبه از زبان انگیلسی و کارهای اینترنتی سوء استفاده می‌کنند و با اطلاعاتی که دریافت می دارند، حساب بانکی را خالی می‌کنند.

ارسال پیامک‌هایی به مضمون من یک چوپانم!!
رییس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، از ارسال برخی پیامک‌های مشکوک به افراد مختلف خبر داد و گفت: این افراد با وعده های پوچ، مردم را به سوی خود راغب می کنند و با فروش سکه های تقلبی و دریافت پول متواری می شوند.

سپهوند تماس برای ارائه وام هایی با تسهیلات ویژه را از دیگر روش های اخاذی کلاهبرداران اعلام کرد و گفت: این افراد با ایجاد امیدوارهای کاذب کارمزدی دریافت و سپس تماس خود را قطع کرده و متواری می شوند.

کلاهبرداری ۱۴۰ میلیونی از یک بانک
وی به دستگیری یک جاعل چک رمزدار که به میزان صد و چهل میلیون تومان با مدارک شناسایی جعلی از یک بانک در شعبه قم کلاه برداری کرده بود، اشاره کرد و گفت: این فرد با ارائه یک چک بی محل یک کارمند بانک را فریب داده و متواری شده بود که با پی گیری اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این جاعل دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.x8ebjh87p9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما