پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 40683
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار قم خبر داد

احداث دریاچه مصنوعی در بوستان غدیر/ عدم دریافت عوارض هتل‌سازی از سرمایه‌گذاران

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری در زمینه توسعه امکانات تفریحی و گردشگری گفت: اجرای دریاچه مصنوعی غدیر به مساحت 4 هکتار در دستور کار شهرداری است.
احداث دریاچه مصنوعی در بوستان غدیر/ عدم دریافت عوارض هتل‌سازی از سرمایه‌گذاران
سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در مراسم افتتاح نخستین پارک آبی استان قم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در بوستان غدیر برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، هدف اصلی از نامگذاری این ایام را شناخت ظرفیت‌های معصومین(ع) دانست و گفت: شناخت معصومین(ع) راه سعادت و تکامل انسان را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های ایام دهه کرامت تصریح کرد: 30 نفر از هنرمندان تراز اول کشور با حضور در قم نمادهای مرتبط با کرامت معصومین و دهه کرامت را طراحی و آثار جاودانه‌ای را تقدیم اهل بیت می‌کنند.

شهردار قم افزود: همچنین مسابقه عکس، نقاشی، کتاب‌خوانی و... در قم برگزار می‌شود و همچنین برگزاری نمایشگاه مشترک قم و مشهد را در مشهد مقدس خواهیم داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شگرف قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکز جهان تشیع، گفت: وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه و علما و مراجع تقلید ظرفیت‌های ویژه ای برای شهر قم ایجاد کرده است.

سقائیان نژاد چالش‌های موجود در قم با وجود سالیانه 20 میلیون زائر در این شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: ماندگاری زائر در قم کمتر از 6 ساعت است و اگر بتوانیم با اقدامات گسترده این ماندگاری را به 24 ساعت برسانیم اقتصاد و گردشگری قم را متحول کرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف شهرداری در بخش‌های زیست محیطی، عمرانی و ...، برنامه‌های شهرداری در زمینه ارتقاء امکانات تفریحی، گردشگری و ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: در قم سرانه ورزشی 27 سانتی متر است و در بخش تفریحی و گردشگری هم مشکلات فراوانی داریم که اگر به این مسائل توجه شود از ‌بسیاری از معضلات اجتماعی جلوگیری کرده‌ایم.

شهردار قم با اشاره به ظرفیت‌های تفریحی موجود در قم تصریح کرد: دولت در شرایطی نیست که بتواند کمک شهرها برای توسعه این خدمات باشند و شهرداری‌ها هم امکان این کار را ندارند و تنها چاره ورود بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های این بخش در توسعه خدمات گردشگری و تفریحی است.

وی بر لزوم تسهیل راه سرمایه‌گذاری در قم تاکید کرد و گفت: کارهای بزرگی در این زمینه صورت گرفته اما نیازمند توسعه فعالیت‌ها هستیم.

سقائیان نژاد با اشاره به نیازمندی‌های گردشگری و تفریحی قم، بیان کرد: در بخش هتل‌سازی اقداماتی شهرداری انجام داده و هیچ‌گونه عوارضی از سرمایه گذاری برای این کار گرفته نمی‌شود و در برخی موارد زمین هم واگذار می‌شود و پس از بهره برداری هزینه زمین به صورت تقسیط دریافت می‌شود.

وی تبدیل برخی بوستان‌های شهر به کمپ زائر را یادآور شد و گفت: حرکت‌هایی در بخش‌های فرهنگی و تفریحی در دستور کار داریم که مورد توجه بوده است.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های بوستان غدیر و پارک آبی اشاره کرد و گفت: این پارک در هر سانس 2 هزار نفر ظرفیت استفاده دارد.

وی پروژه‌های تفریحی قم را مورد توجه قرار داد و گفت: مرکز تحقیقات گل‌های زینتی شهر قم به مساحت 6 هکتار در بوستان غدیر در شرف اجرا است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه دریاچه مصنوعی غدیر به مساحت 4 هکتار در دستور کار شهرداری است، افزود: سعی داریم حق‌آبه‌هایی که قم را تهدید می‌کند به اینجا هدایت می‌کنیم و استفاده بهینه ببریم.

وی اضافه کرد: رستوران هوایی هم که چندین سال مشکلاتی داشت آماده ادامه عملیات شده و در 8 هزار مترمربع کار اجرایی شروع شده و راه اندازی خواهد شد.

شهردار قم با بیان اینکه راه‌اندازی شهربازی سرپوشیده به مساحت 1.2 هکتار در بوستان غدیر را در برنامه داریم، افزود: آکواریوم غدیر نیز به وسعت 2 هکتار به عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم کشور به زودی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی باغ پرندگان در زمینی به وسعت 16 هکتار در بوستان کوثر و مجاور بلوار شهید آوینی به زودی شروع می‌شود، تصریح کرد: زیپ‌لاین بوستان کوثر روبروی کوه خضر نیز راه اندازی می‌شود.

سقائیان نژاد با بیان اینکه اجرای 8 سوله ورزشی با همکاری سپاه را در شرف آغاز عملیات هستیم، تصریح کرد: 20 عدد زمین‌های ورزشی روباز ظرف یکسال آینده به ظرفیت ورزشی قم اضافه می‌شود.

وی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: پروژه امام علی تا پایان مهرماه، پروژه محمودنژاد تا پایان سال، رمپ و لوپ غدیر تا پایان آبان، بلوار مرجعیت تا اردیبهشت 96 و بلوار کریمی تا پایان آذر افتتاح خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به مشکلات تقاطع 15 خرداد، خاطرنشان کرد: تا 10 آذر این پروژه نیز تحویل مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه روزی هزار تن آسفالت در سطح شهر اجرا می‌شود، تصریح کرد: پیگیر اجرای خط دوم مترو بوده و نیازمند همراهی مسؤولان کشوری در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaeiny.49nwa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما