شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 41098
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی استان قم خبر داد

حضور 150 صادرکننده در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: 150 صادرکننده در سطح استان داریم و نمایشگاه استان قم هم با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.
حضور 150 صادرکننده در استان قم
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی در خصوص وضعیت صادرات کشور اظهار کرد: آمار کلی صادرات کشور نشان می‌دهد که امسال صادرات ایران نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، البته مشکلاتی در خصوص صادرات به عراق وجود داشته است که این مشکلات بیشتر در بحث سیمان بوده و مشکلات صادرات سیمان به عراق هم با صحبت با مسؤولان آن کشور حل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم ادامه داد:‌ استان قم در بحث صادرات بین 31 استان کشور، رتبه پانزدهم را دارد. با وجودی که استان قم کوچک است و جمعیت کمی در استان قم زندگی می‌کنند، اما صادرات استان قم نسبت به دیگر استان‌های کوچک کشور بیشتر است.

وی در خصوص ظرفیت‌های صنعتی استان قم تصریح کرد: 2 هزار و 500 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که این واحدهای اشتغال زایی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کردند. استان قم در بحث حضور در بازارهای صادراتی هم موفق بوده است.

خاکی با اشاره به نمایشگاه در حال احداث استان قم گفت: نمایشگاه جدید استان در ابتدای اتوبان قم - تهران با مساحت 25 هزار متر مربع در حال احداث است. ما در این نمایشگاه دائمی پیش‌بینی کردیم که تمام افرادی که در سطح استان قم کالای صادراتی تولید می‌کنند، آن کالاها را به صورت دائمی در این نمایشگاه عرضه کنند تا هر کسی با بازدید از این نمایشگاه به یک شناخت کلی از ظرفیت‌های صنعتی و صادراتی استان قم برسد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم ادامه داد:‌ 150 صادرکننده در سطح استان داریم و نمایشگاه دائمی استان قم هم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود و فاز یک این نمایشگاه تا 18 ماه دیگر به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. ما در بحث صنعت استان قم راهی نداریم جز اینکه به سمت رشد برویم و واحدهای تولیدی باید به رشد فکر کنند.

وی در خصوص حضور شرکت‌های استان قم در عراق تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های استان در عراق حضور دارند و کالاهای خود را به این کشور صادر می‌کنند، اما شرکت‌های استان قم به دلایل امنیتی نمی‌خواهند که دفاتر خودشان در عراق را در یک ساختمان واحد تجمیع کنند.

خاکی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی اتاق بازرگانی استان قم گفت: در اتاق بازرگانی استان، کمیسیون آموزشی فعال است و این کمیسیون اعضای اتاق بازرگانی استان قم را دعوت می‌کند و با برگزاری دوره‌هایی آنها را با بازارهای مختلف آشنا می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم ادامه داد:‌ هفته آینده یک هیأت بازرگانی از کشور آفریقای جنوبی به استان قم می‌آید و کارهای خوبی برای گسترش روابط اقتصادی استان با کشورهای مختلف انجام شده و ارتباط خوبی بین فعالان اقتصادی استان قم با فعالان اقتصادی کشورهای دیگر جهان ایجاد شده است.

وی در خصوص وضعیت کیفیت کالاهای استان قم تصریح کرد: اکثر کالاهایی که در واحدهای تولیدی استان تولید می‌شود، جزو کالاهای استاندارد هستند و گمرک اجازه صادرات کالاهای غیراستاندارد استان به خارج از کشور را نمی‌دهد، همچنین کالاهای غذایی استان قم برای صادرات به کشورهای دیگر از جمله عراق مجوزهای خاص را می‌گیرند تا کالای بی‌کیفیت صادر نشود.

خاکی با اشاره به مزیت استان قم در بحث صادرات به عراق گفت: یکی از مزیت‌های استان قم این است که کالاهای تولید شده در عرض تنها یک روز به عراق می‌رسند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: تاجران عراقی به دلیل نزدیکی استان قم به این کشور حاضر هستند که کالاهای استان را به قیمت حتی بالاتر نسبت به کالاهای کشورهای دیگر بخرند، چون در این صورت هزینه حمل و نقل کالاها برای آنها نسبت به خرید از کشورهای دیگر کمتر می‌شود و کالاها زودتر به دست آنها می‌رسد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbwgba.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما