چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 41468
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

دشمنان درصدد ایجاد تقابل میان حوزویان و دانشگاهیان هستند/ ضرورت افزایش اتحاد بین حوزه‌ها و دانشگاه‌ها

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: دشمنان درصدد ایجاد تقابل میان حوزویان و دانشگاهیان هستند، باید برای برقراری پیوند هرچه گسترده‌تر میان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تلاش کرد.
دشمنان درصدد ایجاد تقابل میان حوزویان و دانشگاهیان هستند/ ضرورت افزایش اتحاد بین حوزه‌ها و دانشگاه‌ها
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن عرض تشکر از فعالان عرصه علم و فناوری، ‌اظهار کرد: این موجب افتخار است که افرادی که در وزارت علوم مشغول به فعالیت‌اند، ‌مهره‌های سازنده و تأثیرگذاری هستند.

وی ادامه داد: بر اساس فرموده امام سجاد(ع) هرچه از خداوند به ما می‌رسد خیر و خوبی است ولی آنچه از ما به خدا می‌رسد بدی است، با تأمل در این فرمایش امام سجاد(ع) در می‌یابیم که حق خدا را آنگونه که باید، ‌ادا نکرده‌ایم.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: با عنایت الهی، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که روی پای خودش ایستاده و متصدی خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه استقلالی که ایران دارد را در هیچ کشور دیگری در دنیا نمی‌یابید، گفت: ایران در سایه انقلاب اسلامی به این استقلال دست یافته است.

آیت‌الله علوی گرگانی ‌تحقق تمام دستاورد‌ها و پدیده‌های مثبت در ایران را مدیون انقلاب اسلامی دانست و افزود: اگر به برکت انقلاب اسلامی به استقلال دست نیافته بودیم اکنون هیچ دستاوردی نداشتیم و همچنان مستعمره آمریکا و دیگر هم‌پیمانانش باقی می‌‌ماندیم.

وی با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) به حفظ اتحاد بین آحاد مختلف جامعه،‌ عنوان کرد: امام بر اتحاد جمعی بین ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید داشتند چون اتحاد موجب جلوگیری از نفوذ دشمن و رشد جامعه می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی تلاش در راستای ایجاد وحدت بیشتر بین حوزه و دانشگاه‌ را امری پسندیده و ضروری برشمرد و  گفت: در گذشته دانشگاهیان و حوزویان با هم متحد نبودند اما اکنون از نعمت اتحاد بین حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برخورداریم که این مزیت‌های بسیاری از جمله تبادل علم بین حوزویان و دانشگاهیان را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند که روحانیت را در مقابل دانشگاهیان و دانشگاهیان را در مقابل روحانیت قرار دهد، افزود: باید نقشه‌های دشمن را شناسایی کرد و در مقابل آن ایستاد.

آیت‌الله علوی گرگانی از معاونان وزارت علوم خواست تا در راستای افزایش ضریب رشد علمی در کشور، امکانات بیشتری را در اختیار دانشجویان و دانش‌پژوهان و سایر فعالان عرصه‌های علمی قرار دهند و اضافه کرد: باید برنامه‌ها و نظارت‌های لازم صورت بگیرد تا این امکانات شخصی نشود بلکه به صورت امکانات جمعی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد تا بتوانند با استفاده از آنها به رشد علمی کشور کمک کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc40q0.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما