جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : 41526
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیت الله حسینی بوشهری:

دشمن امروز از برد موشک‌های کشورمان هراسان است/ جوانان از زندگی ساده امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگوگیری کنند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز دشمن از برد موشک‌های ما می‌ترسد گفت: پیشرفت در صنعت هسته ای و نظامی این موضوع را نشان می‌دهد که دانشمندان و جوانان کشورمان دارای ظرفیت‌های زیادی هستند.
دشمن امروز از برد موشک‌های کشورمان هراسان است/ جوانان از زندگی ساده امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگوگیری کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر قطره ای مقابل دریا است که این نشاندهنده اهمیت بسیار بالای این فریضه الهی است.

امام جمعه قم با اشاره به آیات الهی درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر افزود: برخی از آیات قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر را ضرورتی برای جامعه دانسته‌اند و برخی آیات نیز نسبت به افرادی که ترک این فریضه الهی می‌کنند مسئله مجازات را مطرح کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: اگر امت اسلامی به‌دنبال پیروزی است باید فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار دهد و اگر این فریضه الهی در جامعه ترویج شود زمینه شکوفایی ایمان در جامعه اسلامی می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولان و صاحبان قدرت وظیفه دارند توجه ویژه‌ای به فریضه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند و آن را در جامعه ترویج کرده و پرچم آن را در جامعه برافراشته کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز واجب الهی است و همان گونه که در 5 وعده نماز می‌خوانیم باید به این فریضه مهم توجه کرده و آن را در جامعه ترویج کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تصریح کرد: امام علی (ع) انسان را به تقوا تاکید کرده و رضایت الهی را توجه به تقوا دانسته است، ساده زیستی در دنیا و رغبت به آخرت باید مورد توجه باشد وتقوا و راستگویی سرلوحه کارهایمان باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به فرا رسیدن سال روز شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: امام جواد (ع) در سن 25 سالگی به دستور متوکل عباسی به وسیله زهر به شهادت رسیدند، امام جواد (ع) پس از شهادت امام رضا (ع) در سن 7 سالگی به امامت رسیدند و جوان‌ترین امام معصوم (ع) بودند.

وی با بیان اینکه امام جواد (ع) شاگردان چیره دستی را پرورش دادند که راوی کلمات گوهر بار این امام (ع) بودند، افزود: همانگونه که مأمون تلاش می‌کرد با ولایت عهدی امام رضا (ع) را از وظیفه و رسالت اصلی دور کند متوکل عباسی پیشنهاد ازدواج دخترش با امام جواد (ع) می‌دهد تا به این وسیله ضمن جاسوسی از منزل امام محمد تقی (ع) در نهایت به دست همسرش مسموم و به شهادت برسد.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن سال روز ازدواج امام علی و حضرت زهرا افزود: نسل جوان باید از زندگی ساده و بی آلایش امیرالمؤمنین (ع) وحضرت زهرا (س) الگو بگیرند، پدران و مادران باید شرایط را فراهم کرده تا دختران و پسران به دور از تشریفات با یکدیگر ازدواج کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به بی‌کفایتی رژیم آل سعود در اداره حج بیان کرد: در ششم ذی الحجه سال 1366 شاهد شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه بودیم که جرم آن‌ها اعلام برائت از مشرکان بود، همواره در حج شاهد حوادث سخت و ناگواری بودیم که نشان دهنده عدم مدیریت و بی لیاقتی رژیم آل سعود است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه منافقان جنایت‌های زیادی علیه ملت ایران انجام دادند، گفت: برخی در داخل کشور تلاش می‌کنند منافقین را تطهیر و چهره زیبای امام خمینی (ع) را مخدوش کنند، منافقین بیش از 17 هزار نفر از ملت ایران و شخصیت‌های دینی و علمی را ترور کردند و به زن و پیرو و جوان رحم نکردند اما امروز برخی در داخل برای آن‌ها کف می‌زنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر در کشور سپر امنیتی مشاهده می‌کنیم در سایه روحیه دینی و انقلابی ملت ایران و همچنین سازمان‌های نیروهای مسلح و امنیتی و اطلاعاتی و تجهیزات بسیار پیشرفته نظامی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز دشمن از برد موشک‌های ما می‌ترسد، تصریح کرد: پیشرفت در صنعت هسته‌ای و نظامی این موضوع را نشان می‌دهد که دانشمندان و جوانان کشورمان دارای ظرفیت‌های زیادی هستند.

آیت الله حسینی بوشهری شعار ما می‌توانیم را شعار حقی دانست و خاطرنشان کرد: این شعار امروز تجلی پیدا کرده است و ملت ایران این ظرفیت را دارد که در کنار پیشرفت در صنایع هسته ای و نظامی به پیشرفت در فرهنگ و اقتصاد برسد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch-mnk.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما