سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 4156
با حضور آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛

لوح فشرده "جامع‌الاحادیث" رونمایی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: لوح فشرده سه زبانه جامع الاحادیث از تولیدات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با حضور آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع معظم تقلید رونمایی خواهد شد.
لوح فشرده "جامع‌الاحادیث" رونمایی می‌شود
به گزارش قم نیوز، مدیر ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهار داشت: این نرم افزار نسخه جدید لوح فشرده فرهنگ جامع روایات پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است که با افزایش متن ۳۴ عنوان کتاب در قالب ۱۷۹ جلد صبح روز پنجشنبه با حضور علما، اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه با سخنرانی آیت الله صافی گلپایگانی رونمایی می‌شود.

اکبر پوست‌چیان ادامه داد: لوح فشرده "جامع‌الاحادیث ۳/۵"، حاوی متن کامل ۴۲۷ عنوان کتاب در هزار و ۱۴۲ جلد از منابع روایی شیعه به همراه ترجمه و شرح است که به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه این لوح فشرده نسخه تکمیل شده "جامع الاحادیث ۳" است، اظهار کرد: در نسخه پیشین کاربران و محققان با ۳۹۳ عنوان کتاب در قالب ۹۶۳ جلد کتاب و از امکانات محدودتری برخوردار بودند که در نسخه جدید سعی شده است علاوه بر تنوع ابزار پژوهشی به منابع و غنای آن افزوده شود.

پوست‌چیان به معرفی موضوعات این لوح پرداخت و گفت: ادعیه و زیارات، اخلاق، تاریخ، تفسیر، جوامع حدیثی، فقه، فضایل، کلام و رجال همراه با مشاهده ترجمه‌ها و شروح در کنار متن کتاب اصلی از جمله مطالب این نرم‌افزار مذهبی محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: بازسازی سند احادیث اربعه و وسائل‌الشیعه مشتمل بر تحویل، تعلیق، عطف، ضمیر از جمله موارد افزوده شده در این نسخه است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.mnkt23nz-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما