قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم گفت: پایگاه جامع الاحادیث به عنوان بزرگترین دائره المعارف احادیث شیعی راه‌اندازی شده است.
راه‌اندازی بزرگترین پایگاه دائره المعارف احادیث شیعی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین بهرامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام خبر راه اندازی پایگاه جامع الاحادیث از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهار کرد: این پایگاه به عنوان بزرگترین دائره المعارف احادیث شیعی به آدرس اینترنتی www.noorhadith.ir راه اندازی شده است.

قائم مقام مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان اینکه این پایگاه جامع حاصل ۲۵ سال محققان این مرکز است، افزود: بیش از ۱۸۰ عنوان از کتب حدیث شیعی در این پایگاه برای استفاده محققان به عنوان جامعه هدف عرضه شده است.

وی با اشاره به حدیث محور بودن این پایگاه تصریح کرد: وجود بیش از ۴۰۰ هزار حدیث شیعی در فهرست احادیث پایگاه جامع الاحادیث از قابلیت های منحصر به فرد در این پایگاه است.

حجت الاسلام بهرامی با تاکید براینکه این پایگاه دارای قابلیت های پژوهشی بسیار خوبی است، گفت: تفکیک احادیث ائمه (ع) و نشانگذاری آن روی محتوای اطلاعات از دیگر ویژگی های این پایگاه است.

قائم مقام مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به چشم اندازهای برنامه ریزی شده برای این پایگاه، خاطرنشان کرد: افزودن شروح علاوه بر ترجمه در ذیل احادیث، بحث و تبادل نظر و دسته بندی موضوعی از دیگر امکاناتی است که در آینده نزدیک به این پایگاه اضافه می شود.

در حال حاضر نسخه آزمایشی پایگاه جامع الاحادیث به آدرس اینترنتی www.noorhadith.ir در اختیار کاربران قرار دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcizzar.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما