سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 41623
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم:

تزریق واکسن آنفلوانزا برای زوار اربعین الزامی است/اعزام کادر درمانی هلال احمر به مراسم اربعین

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم گفت: با توجه به اینکه اربعین امسال مواجه با فصل سرما است ازاین‌رو تزریق واکسن آنفلوانزا ضروری بوده و زوار می‌توانند با مراجعه به درمانگاه‌ها و هلال‌احمر اقدام به تزریق این واکسن کنند.
تزریق واکسن آنفلوانزا برای زوار اربعین الزامی است/اعزام کادر درمانی هلال احمر به مراسم اربعین
به گزارش قم نیوز، محمد گلفشان در نشست خبری که به مناسبت آماده‌سازی اربعین  حسینی در سالن جلسات دفتر معاونت امور زائری استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر متضمن درمان و حوزه‌های حمایتی زائران در خارج از کشور است و درباره پیاده‌روی اربعین که بزرگ‌ترین همایش شیعیان است سعی می‌شود این پیاده‌روی در سلامت و رفاه کامل انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم بابیان اینکه جدای از مرز مهران و موکب‌هایی که بوده همکاران هلال‌احمر از طریق مرکز پزشکی حج و زیارت واردشده و خدمات ارائه دادند، افزود: پزشکان، پرستاران و افرادی که قابلیت ارائه خدمات پزشکی به زائران دارند می‌توانند با مراجعه به جمعیت هلال‌احمر قم با پر کردن فرم برای ارائه خدمات در طی مسیر اعزام شوند.

گلفشان بابیان اینکه همه زائران که در سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام می‌کنند ارائه خدمات درمانی به آن‌ها از طریق هلال‌احمر است، گفت: در سال گذشته از امکانات دارویی بیشترین ارائه خدمات را داشتیم و این کار در اربعین امسال نیز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اربعین امسال مواجه با فصل سرما است ازاین‌رو تزریق واکسن آنفلوانزا ضروری بوده و زوار می‌توانند با مراجعه به درمانگاه‌ها و هلال‌احمر اقدام به تزریق این واکسن کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی از سوی زائران گفت: جمعیت هلال‌احمر این آمادگی را دارد که با برگزاری همایش و یا به‌صورت بروشور نکات بهداشتی را به زائران اعلام کند.

گلفشان خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال گذشته علاوه بر خدمات درمانی خدمات اسکان نیز به زائران اربعین حسینی داده می‌شود و در سال گذشته بالغ‌بر 170 نفر جدای از امدادگر، پزشک و پرستار به عراق اعزام داشتیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfmvdj.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما