چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 41674
منبع : خبرگزاری شبستان
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد:

صحیفه سجادیه نمادی از وحی الهی است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سعیدی با بیان این که صحیفه سجادیه از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: صحیفه سجادیه نمادی از وحی الهی و تفسیر آیات الهی و تبیین سیره اهل بیت (ع) است که در زمان ما تجلی کرده است.
صحیفه سجادیه نمادی از وحی الهی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه  (س) امروز (17 شهریور) در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با اشاره به گرامیداشت شهدای 17 شهریور، عنوان کرد: امروز به برکت خون شهدا، نهضت انقلاب اسلامی ایران پاک است.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) کار بسیار بزرگ و فاخری است و کنگره بین المللی امام سجاد (ع) یک از مباحث ضروری است که امروز استان هرمزگان به آن می‌پردازد.

 آیت الله سعیدی بیان کرد: اقدامات گسترده و مقالات ارزنده ای در کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که در پنج سال گذشته در استان هرمزگان برگزار شده، صورت گرفته است.

 وی تصریح کرد: اقدامات کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در نشر معارف امام زین العابدین (ع) نشان می‌دهد که امام سجاد(ع)، یک شخصیت بین الملی است و ستاد بزرگداشت امام سجاد (ع) در این عرصه اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

 امام جمعه قم یادآور شد: در زیارت امین الله و در فراز اول دعایی وجود دارد و ما می‌خوانیم: «محبوبه فی ارضک و سمائک؛ خدایا ما را محبوب در آسمان و زمین قرار بده»؛ این فراز دارای مضامین ارزنده ای است.

 آیت الله سعیدی افزود: امام باقر (ع) می‌فرماید که امام سجاد (ع) نعمتی از نعم الهی یاد نمی کرد، مگر این که برای آن سجده می‌کرد؛ سجده نماد تسلیم محض خدای متعال است.

 وی ادامه داد: ما رکوع مستحبی نداریم، اما سجده مستحبی داریم؛ کسی که حاضر باشد که در برابر خداوند به سجده بیافتد بنده خالص خداوند است.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به این که شیطان از سجده ای که از درون برخاسته باشد، بیم دارد، تصریح کرد: حالت سجده نشان دهنده نهایت ذلت در برابر خداوند است و شخص امکان هیچ گونه بازتاب و قدرت دفاعی در برابر خدا از خود ندارد و کسی که چنین حالتی داشته باشد، عبد خالص خداوند است.

 آیت الله سعیدی عنوان کرد: پیشرفت تکنولوژی ارتباطی با معرفت و پیشرفت روحی وجود ندارد، متأسفانه علی رغم پیشرفت‌های علمی و صنعتی و ... برخی افراد در برخی کشورها از جمله ژاپن، کره و ... در برابر یکدیگر رکوع می‌کنند و به خاک می‌افتند که نشان می‌دهد که صنعت و فناوری و ... ارتباطی با پیشرفت روحی ندارد.

 وی با بیان این که در عالم بالا، سجده‌های طولانی را می‌خرند، تأکید کرد: در عالم بالا که جای عباد صالح خداوند است، فقط جای سجده است و اگر کسی می‌خواهد در آسمان‌ها محبوب شود، باید به سجده بیافتد.

 امام جمعه قم بیان داشت: انسان دوست دارد که در زمین و در نزد مومنین و غیرمومنین محبوب باشد، محبوبیت در زمین به علم و فضایل و اطلاعات و گستره معلومات بستگی ندارد؛ بلکه به اخلاق انسان‌ها بستگی دارد؛ رمز نفوذ رسول گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) در دل‌های مردم به اخلاق آن هاست .

 آیت الله سعیدی تصریح کرد: امام سجاد (ع) پس از واقعه کربلا و جسارت عظیمی که سابقه نداشت، با اخلاق توانستند در دل‌های مردم آن زمان رسوخ کنند.

 وی با اشاره به این که صحیفه سجادیه از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: صحیفه سجادیه نمادی از وحی الهی و تفسیر آیات الهی و تبیین سیره اهل بیت (ع) است که در زمان ما تجلی کرده است.

 امام جمعه قم افزود: صحیفه سجادیه مجموعه ای است که بین دو ثقل بزرگ قرآن کریم و اهل بیت (ع) است و امید است که کنگره بین المللی امام سجاد (ع) باعث شود که از سطر سطر صحیفه سجادیه مفاهیم ارزنده استخراج شود.

 آیت الله سعیدی با اشاره به جاذبه‌های فضای مجازی در دنیای امروز گفت: امروز فضای مجازی دارای آسیب‌ها و تهدیدهای زیادی است که باید به مقابله با آن پرداخت.

 وی تصریح کرد: امروز گستردگی و تنوع فضای مجازی باعث شده است که جوانان ما جذب فضای مجازی شوند، در حالی که فضای حقیقی صحیفه سجادیه چنان گسترده است که می‌توان با گسترش آن جوانان را به سوی اهل بیت (ع) جذب کرد.

 پایان پیام/135
https://qomnews.ir/vdcba0ba.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما