پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 41695
منبع : سازمان جهاد کشاورزی قم
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفت

تفویض برخی اختیارات وزارت جهاد کشاورزی به واحدهای استانی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: هیأت وزیران با واگذاری برخی اختیارات دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت جهاد کشاورزی به واحدهای استانی مربوط در استان‌ها موافقت کرد.
تفویض برخی اختیارات وزارت جهاد کشاورزی به واحدهای استانی
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی اظهار کرد: هیأت دولت این تصمیم را در جلسه مشترک با استانداران که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد، اتخاذ کرد و مقرر شد تا وزرا و روسای مؤسسات دولتی و مدیران عامل شرکت‌های دولتی، آن دسته از وظایف و اختیارات خود را که واگذاری آنها منع قانونی ندارد و موجب نقض سیاست‌های کلان ستادی نمی‌شود، به واحدهای استانی متناظر خود تفویض کنند.

وی اضافه کرد: برپایه این تصمیم، به پیشنهاد استانداران اختیاراتی از وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست به واحدهای استانی آنان تفویض شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: اعتبارات، اختیارات و وظایف طرح تجهیز، تکمیل و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی، تایید نهایی زمان‌بندی خریدهای تضمینی با پیشنهاد شورای برنامه ریزی و توسعه هر استان و ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، صدور مجوز برای تولید آبزیان و تعیین حریم گلخانه‌ها از جمله اختیاراتی است که به سازمان جهاد کشاورزی استان قم واگذار شده است.

وی بیان کرد: اعمال تخفیف قیمت‌های اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های تولیدی توسط کمیسیون واگذاری استان، صدور مجوز صادرات محصولات کشاورزی استان مازاد بر مصرف در حدود سهم اعلامی سالیانه توسط وزارت جهاد کشاورزی و صدور مجوز صادرات دام مازاد بر نیاز به خارج از کشور از دیگر اختیارات تفویض شده به واحدهای استانی جهاد کشاورزی است.

طلایی اضافه کرد: تعیین سقف واگذاری اراضی ملی و دولتی بیش از 100 هکتار برای مصارف کشاورزی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، واگذاری زمین تا 100 هکتار در کمیسیون ماده (2) واگذاری اراضی برای طرح‌های کشاورزی، مجوز واگذاری اراضی بیش از 100 هکتار از منابع ملی برای احداث شهرک‌های صنعتی با رعایت اسناد بالادستی و مجوز واگذاری اراضی دولتی برای شهرک‌های صنعتی تا 100 هکتار از جمله اختیارات تفویض شده به واحدهای استانی وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود تاکید کرد: واگذاری مستقیم اراضی مجتمع‌های شیلاتی به بخش خصوصی، صدور مجوز تکثیر ماهیان گرمابی و سردابی و صدور موافقت اصولی برای طرح‌های تولید داروی دامی و مکمل نیز جزء اختیاراتی است که به سازمان جهاد کشاورزی استان واگذار شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcenp8e.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما